Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Bıçakçılık => Nasıl Yapılır - Adım Adım Bıçak Yapımı => Konuyu başlatan: emrekipmen - 06 Mart 2010, 01:22:11
-
Bugün Sefa'nın demir ağacının en güzel nasıl figürlerinin ortaya çıkarılabileceği konusunda denemeler yapıyordum. Bu ahşap için en estetik sonuçların syanoakrilat (japon yapıştırıcısı) kaplama olduğu sonucuna vardım. Yağ bazlı bitirişlerde ahşap güzel görünse de ıslandığı zaman tüm liflerinin şişip görüntüyü bozduğunu farkettim.
Eh bu kaplama işlemini yaparken bir adım adım anlatım yapıvereyim diye düşündüm:
Önce 120 kum ile kabaca düzlediğim ahşap parçasını 400 kum kuru zımpara (beyaz alminyum oksit) ile ciziksiz hale getiriyorum:
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKb3pGE6I/AAAAAAAAFG0/PGFCuIkOK1o/s640/DSC03805.JPG)
Sonra çelik yün ile iyice figürleri kabartıyorum, ahşabın tüm lifleri açığa çıkıyor...
(http://lh5.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKd2mcoUI/AAAAAAAAFG8/6_pbGMa6Q3g/s640/DSC03807.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKfHznjlI/AAAAAAAAFHA/7AB0Zt26W34/s640/DSC03808.JPG)
Parçanın lifleri arasındaki tozu ve çelik yünü artıklarını basınçlı hava ile temizliyorum:
(http://lh5.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKf0wkdTI/AAAAAAAAFHE/ylEDn3N1zQ8/s640/DSC03809.JPG)
Sonuçta güzelce fügürleri seçilen çiziksiz ve tozsuz bir yüzey oluşuyor:
(http://lh6.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKhHrYjII/AAAAAAAAFHI/eyCI4gpRdaY/s640/DSC03810.JPG)
Liflerin arasındaki boşluklar açığa çıkmış olduğu iyice belli bu fotoda:
(http://lh4.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKiuCQiiI/AAAAAAAAFHQ/bp9feN7FSj4/s640/DSC03812.JPG)
Bundan sonra bir latex eldiven ve japon'a ihtiyacımız var...
(http://lh6.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKjNko07I/AAAAAAAAFHU/8rv9PiUDuFQ/s640/DSC03813.JPG)
Japonu bolca sürüp eldiven ile iyice düzlüyoruz hızla, aman fazla beklemeyin eldiveni tahtadan kazımak zorunda kalırız...
(http://lh5.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKkrS9WVI/AAAAAAAAFHg/NF0SDSqkR5A/s640/DSC03816.JPG)
İyice kurumasını bekleyip (1-2 dakika) 400 kum ile zımparalayıp japonu homojen düz bir kayman haline getiriyoruz...
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKlWOwK_I/AAAAAAAAFHk/1uSTPN_ty0s/s640/DSC03817.JPG)
Fotoda görüleceği üzere katmanımızın çoğu zımparalanıp gitti ve zımpara ahşaba değdi. Bu daha yeteri kalınlığa ulaşamadığımız ve ahşabın japonun çoğunu emdiği anlamına geliyor.
(http://lh5.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKl6rwXHI/AAAAAAAAFHo/oRjTnz1Jw4Y/s640/DSC03818.JPG)
Derdimiz bu işlemin sonunda zımparada ahşap renginin çıkmaması. İşlemi tekrarlıyoruz. Biraz daha japon ve sonra 400 ile zımpara.
Aşağıdaki fotograf 4üncü kat japondan sonra zımparanın hiç ahşaba temas etmeden yüzeyi düzlediğimizi gösteriyor. Bu iyi bir şans, bazen bu noktaya varabilmek için 10 - 15 kata çıktığım oldu:
(http://lh4.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKmlcIHTI/AAAAAAAAFHs/I9IXjiBLMkw/s640/DSC03819.JPG)
Bu noktadan sonra 2000 kum zımparayı alıyoruz ve hızla ve abanarak zımparalıyoruz. Bu işlem sırasında parmak ucumuz yanacak kadar ısınmalı, bu sayede japon camsı bir yüzeye dönüşüyor:
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKnX0MdiI/AAAAAAAAFHw/2cGSW4Lb5b4/s640/DSC03820.JPG)
İşimiz nerdeyse bitti:
(http://lh6.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKn3zdYMI/AAAAAAAAFH0/rI03po5bgoc/s640/DSC03821.JPG)
Biraz sonra artık tüm yüzey cam gibi parlak ve saydam oluyor:
(http://lh4.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKoyvn0uI/AAAAAAAAFH4/Sh_FLzBKz5Y/s640/DSC03822.JPG)
Eylem: Konuda gomalaktan da bahsedildiğinden dolayı "Siyanoakrilat kaplama" olan başlığı "Siyanoakrilat kaplama + gomalak" şekline getirdim.
-
Bunu bir de yatay kesitte denedim, kesinlikle bu kesidi bir bıçakta kullanacağım, bu ahşabın bu kesidi çok ilginç güzel bir figür sunuyor:
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKYrdjMlI/AAAAAAAAFGk/dBJuVLYEkJE/s640/DSC03800.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKZC45j1I/AAAAAAAAFGo/rKNlHQKK6So/s640/DSC03801.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_VE2vabU9iTc/S5EKat8PcnI/AAAAAAAAFGw/FHAH_KKzbNM/s640/DSC03804.JPG)
-
Süper olmuş :2up :2up
-
Ovv, ne güzel yöntemmiş. Japonla iyi sonuç alındığını duyarım hep ama böylesini beklemiyordum. Bir de kompresör olsa bir yerlerde dadından yinmez.
Çok çok teşekkürler anlatım için.
-
Emre, ağacı korumak için tik yağından başka bir işlem bilmezken harika bir yöntem öğrendim. Teşekkürler dostum.
-
Bugün kalemtıraş-2'de yöntemi denedim. Kompresör yok diye düşünürken gözüme gri sünger ilişti; hani şu yumuşak ambalaj süngerlerinden.. Tozu sünger de gayet iyi aldı. :2up
Yöntemin ayrıntıları için çok teşekkürler. Fotoğrafları aktarıp yayınlarım ben de.
-
Yardımcı olabildiysem ne mutlu O:-)
-
Eveet, ilk uygulama:
(http://www.eylemcengiz.com/workshop/kalemtiras/hat_kalemtirasi_17.jpg)
-
Bravo Eylem, çok güzel bir sonuç almışsın...
Bu uygulamanın en güzel yanı natürel malzemenin minik çatlak ve deliklerini de kapatması ve tamamen su geçirmez hale getirmesi. Zaman içinde kaplamada aşınma da olsa üst saydam katmanın altında ahşabın ya da boynuzun ince bir tabakası da japonu emmiş olduğundan su geçirmezlilk oldukça dayanıklı bir şekilde devam ediyor. Ayrıca gevrek ve çizilmeye dayanıksız malzemede dışta sert bir koruma oluşturmuş oluyorsunuz.
Ancak kabzanın doğal dokusu ve elin kaymasını engelleyen lifli yapısı kayboluyor, bu yüzden genelde stabilize ahşabı tercih ederim bunun yerine....
-
anlatım için çok sağol emre, bu yöntemi daha önce bir kaç kere kullanmıştım. güzel sonuçlar elde edildiği kesin.
bence görüntü kadar önemli bir diğer mevzuda, lifli ve gözenekli ağaçlarda yapıştırıcı ağacın içinede girdiğinden diğer vernik ve benzeri türevdeki malzemelerden çok daha iyi ve sağlam.
aslında biraz daha geç kurusa, ağacın içine dahada yayılsa çok mükemmel sonuçlar elde edilebilir gibi ;)
-
anlatım için çok sağol emre, bu yöntemi daha önce bir kaç kere kullanmıştım. güzel sonuçlar elde edildiği kesin.
bence görüntü kadar önemli bir diğer mevzuda, lifli ve gözenekli ağaçlarda yapıştırıcı ağacın içinede girdiğinden diğer vernik ve benzeri türevdeki malzemelerden çok daha iyi ve sağlam.
aslında biraz daha geç kurusa, ağacın içine dahada yayılsa çok mükemmel sonuçlar elde edilebilir gibi ;)
Onun bir yolu var aslında,
Japon türevi yapıştırıcıların soğukta akışkanlığı artıyor. Miktar fazla olduğunda sertleşme de çok yavaş oluyor, bu yüzden bu yöntemi çok kalın katman halinde önceden soğutulmuş kabza malzemesi ve soğutulmuş japon ile yapanlar var. En azından daha derine nufuz ediyor o kesin.
-
hhmmmm!!!! :-[
kesinlikle denenmesi gereken bir uygulama.
emre bu arada bu yöntem ahşabı güçlendirmişte oluruz sanırım değil mi?
yanlız aklıma talılan, bu uygulamada oluşan katmanın esnek olup olmadığı. misal baston gibi uzun ve esnemeye meğilli bir ağaç parçasında bu yöntemi kullanırsak, esnemeyle birlikte bu katmanda çatlaklar oluşur mu?
-
Esnemenin miktarı önemli, ancak pek sanmıyorum çatlama yapacağını, malzeme ile bir bütün haline gelen bir kaplama, çatlama yapsa da bastonun esneyeceğinden daha fazla açılarda çatlama yapar gibi geliyor, yine de denemeden bilemeyiz ;)...
-
Hatırladığım kadarıyla siyanoakrilatın esneme yeteneği yok.
-
hocam camında kendine göre bir esneme kabiliyeti var ama bende bu malzemenin çok esnek olduğunu sanmıyorum.
ayrıca hatırladığım kadarıyla zaman içimde pul pul dökülüyordu? tabii bu benim eskiden kullandığı dandik 1 tl'ye satılan yapıştırıcılar için böyleydi.
denemek lazım, denemek..... :(
bu arada hazır bu konulardan söz açılmışken comalak cila hakkında bilgisi olan var mı?
-
var :) Gomalak arada bir kullandığım bir malzeme
-
nasıl hazırlanır. nasıl uygulanır. nereden bulunur?
aslında üstün körü kulak dolgunluğundan bir kaç bilgim var ama asıl amacım dedemden kalma bir bastonun üzerindeki bir kaç çiziği onun yaptığı bigi çomalak cila ile kapatmak. bu yüzden deneme yanılma yapacağım satıh çok kıymetli her bilgiyi iyi değerlendirmem lazım :(
baston bu.
-
Gökhan gomalak cila bastona zarar vermez. Genellikle eski ve antika eşyalara uygulanan bir cilalama türü, yüzey büyükse oldukça uğraştırıcı ve zor bir iş. Ben genellikle müzik aletlerimde kullanıyorum, bıçak sapında da kullandığım oluyor. Gomalak aslında tamamen doğal bir malzeme, Hindistanda bir tür ağacın kabuğuna bir tür böcek yumurtalarını bırakıyor ağaçtaki reçineyle böceğin yumurtaları bir araya gelince gomalak cilanın malzemesi ortaya çıkıyor ( muş) malzeme kiloyla satılıyor, jelatine benzer bir yapısı var, bunu ispirtonun içerisine atıp iyice eritiyorsun, tamamen eridikten sonra gomalak cilan hazır. ardından fındık büyüklüğünde bir bez topağı yapıyorsun ve bu topağı başka bir bezin içerisine koyu buruyorsun ve burulmuş yerden de sıkıca tutuyorsun ki sert bir bezin olsun. ardından hazırladığın gomalak cilanın içerisine batırıp hiç durmamacasına dairesel hareketlerle cilalamaya başlıyorsun, öyleki elindeki topakta hiç gomalak sıvı halde kalmamalı. Bu işlemi yaparken zaten gomalak sertleşmeye başlar, öyle bir an gelir ki artık reçine gibi olur, bu noktada hızını arttırman gerekir, sen hızlandıkça yüzeyde parlamaya başlar. Buraya kadar birinci katı attın demektir, ardından en az beş kat daha atarsan güzel bir yüzeyin olur. dikkat edilecek nokta 1. bez pamuklu olacak 2. dairesel hareketlerle ovarken hiç kesinti yapmayacaksın, gomalağın donmasına izin vermeyeceksin.
( gomalağın kapağınıda açık bırakmamalısın.)
olay budur, hammade sorunun olursa haberim olsun, ama İstanbulda da bulursun, 200 gram gomalak alsan dünya kadar cila sıvın olur. tahminen 200 gramı5-10 tl filandır.
Başka bir seçenek, bana gönderirsin ben gomlağını yaparım sana geri gönderirim ;)
-
çok sağol hocam.
mısır çarşısında varmış sanırım. bir ara gidersem bakıcam..
-
farklı renklerde olanlar var ona dikkat et, kimisi turuncu renkli oluyor kimisi sarı, sen normal renksiz olanını al.
-
Japonun böyle şeyler yapabileceği aklıma gelmezdi
eline sağlık Emre çok güzel bi sonuç olmuş
Bitmiş bıçakta uygularken sıkıntı olur mu ? yani sapı açıp mı yapmak gerekir metal kısımlarda ktü bir durum olur mu ? ne dersin?
-
Japonun böyle şeyler yapabileceği aklıma gelmezdi
eline sağlık Emre çok güzel bi sonuç olmuş
Bitmiş bıçakta uygularken sıkıntı olur mu ? yani sapı açıp mı yapmak gerekir metal kısımlarda ktü bir durum olur mu ? ne dersin?
Balçağı bant ile kaplamak lazım bu işlemde, japon katmanını parlatsan da metal üstünde sırıtıyor...
-
benim cebehanede yayınladıgım kimi bıçak sapları gomalak cila ile cilalanmıştır. insanlıgın en eski cilalarından birisidir. özelligi ise sürülen katman sayısının son sonuç uzerinde etkileri olmakta. onceden yaptıgınız zımpara kumuda son sonucu etkilemekte. cam gibi veya mat sonuçlar elde edilebiliyor.
-
Gomalak hiç yapmadım ama gomalak kaplı ahşap eşya var evde, hiç biri suya karşı dayanıklı değil, şişmiş, eğrilmiş yüzeyler burası gibi bol nemli bir ortamda çok normal. Acaba Gomalak bu yüzden mi yurtdışında bıçak kabzalarında kullanılmıyor da daha çok siyanoakrilat kaplama tercih ediliyor ?
-
haklısın gomalak cila suya karşı hiç dayanıklı değil, daha çok klasik müzik aletlerinde yüzeyi tozdan vs korusun, güzel görünsün aynı zamanda ses kalitesini de bozmasın diye kullanılıyor. Bıçak sapları için ( ter, nem vs ) çok uygun değil.
-
evet comalak ve su yanyana gelmemesi gereken bir ikiliymiş....
yağ ile renklendirme diye bir olayı duydunuzmu? genelde silah dipçiklerinde uygulanıyor. ahşabın suya karşı dayanımını arttırıyormuş.?
-
Ahşabı tik, bezir vs. yağ ile yağlamaya yakın bir konu gibi geldi... Tik yağı alırken satıcı bana hangi renkte olduğunu da sormuştu, ceviz maun vs. gibi. Sanırım bunun gibi renk verici katkısı olan bir yağla yağlıyorlar.
Bendeki tik bunun renksiz olanı. Ancak renksiz de olsa yağdan sonra ahşap daha koyu görünüyor.
-
haklısın, renksiz diyoruz ama sonuçta ahşabı suyla ıslatınca bile renginde bir koyulaşma oluyor ;)
bir süre sonra, bir tanıdığım bu malzemeden bana biraz gönderecek, geldiğinde deneme şansına sahip olacağım. sonuçta silah kabzalarında işe yarıyorsa bıçak saplarında da işe yaraması lazım.
-
Tüfekten bahsedildiyse büyük ihtimalle bezir yağıdır bu arada...
-
eylem kesinlikle bezir yağı değil,
bitkisel yağa karıştırılak uygulanan bir tür pigment olduğunu söylediler. karıştırma miktarına görede renk koyuştırılıp, açılabiliyormuş, mısır çarşının arkasında bir yerlerde satılıyormuş.
değişik bir yöntem, aslında daha önce hiç duymadığım için bende çok merak ediyorum sonuçunu????
-
Abi zaten bezir yağı denilen de keten tohumunun yağı. Harbiden bitkisel yağ yani...
Bitkisel falan deyip gargaraya gelen bir isim kullanılıyorsa genelde sıradan bir yağı hammadde olarak alıp yaptıkları bir yağın karizmasını çizdirmek istemiyorlardır.
Bende tik diye idda edilen iki yağ var. Biri bu:
(http://www.oli-pflegeshop.de/WebRoot/Store/Shops/es119348_OLI-SHOP/49F9/8BCC/62EF/2916/D783/50ED/8960/FFAE/PJ_00D6__100_0020_ml-Flache.png)
http://www.oli-pflegeshop.de/OLI-NATURA-Projektoel (http://www.oli-pflegeshop.de/OLI-NATURA-Projektoel)
Dökümanlarını bulup okudum tik var demiyor içinde ama bizim esnaf tik diye sorunca bunu veriyor.
İçinde de şu varmış:
"Modified plant oils such as linseed oil; isoparaffinic hydrocarbon of pharmaceutical quality; lead-free drying agents."
linseed oil: Yani keten tohumu yağı: Bezir yağı. ;)
Dikkatimi çeken ayrıntı, bu yağın (linseed oil) kaynatılmış olup olmaması. Okudumlarım aklımda değil ama bunlardan biri makbul...
-
bana söylenen bu maddeyi sıcak ayciçek yağının içine atıyorlarmış ve eriyip yağın rengini değiştiriyormuş? daha sonrada bunu ağacın üzerine sürüp iyice emmesi için bekleniyormuş ve bu işlem birkaç kez tekrarlanıyormuş.
ayrıca bu mum/yağ pigmenti dediği maddenin pekçok rengide varmış??
-
Bezir yağı genelde kaynamış hali ile kullanılıyor. Ancak kendi halinde kuruması aylar yıllar alır. Bunun yerine %50 %50 terebentin ve kaynamış bezir yağı kullanılırda 3-4 gün içinde kuruyor. Ancak daha hızlısı saydam sertleştirici karışıma katılmasıymış, bunu da şuradan öğrendim: http://www.britishblades.com/forums/showthread.php?82240-boiled-linseed-and-turpentine-handle-finish (http://www.britishblades.com/forums/showthread.php?82240-boiled-linseed-and-turpentine-handle-finish)
-
Pigment olarak ben değişik deri ya da kumaş boyalarının tik yağı ile karıştırılarak işe yaradığına şahit oldum, yeterki boya yağ bazlı olsun. Su bazlı ise önce pigment işlemi yapılıp kuruduktan sonra yağlama vs. yapılabilir. Aynı zamanda çeşitli asitlerde çözülmüş metal solüsyonlarının ovulması ile yapılan karartma, antikleştirme işlemleri mevcut bildiğim kadarıyla. Gökhan'ın bahsettiği türden bir boyama da mümkün. Birkaç deneme ile bir sürü boyar madde atölyemizde kaşfedebileceğimize eminim: mesela kaynatılmış meşe yapraklarının suyu bir örnek, ya da ahşabı demlenmiş çayda bekletmek, içinde bakır ya da demir çözülmüş asit çözeltisi ile ovmak, dremel polisaj keçesi ile çok hızlı ahşabı parlatarak bazı ahşap türlerini kızartmanız mümkün (sapelli için denemiştim, sarımsı bir ahşap iken kızıl bir renge kavuşturabilmiştim kabzayı)....
-
victoria toz kumaş boyaları var hani.... Bence onlar iyi olur. Paketi de 1-2 lira falandır herhalde.
(http://www.viktoriaboya.com/images/vik-orta-11.jpg)
http://www.viktoriaboya.com/ (http://www.viktoriaboya.com/)
Eskilerden ne kaldı mirim?
-
asitle karatmayı birkaç kez kullanmıştım,
resim 1: akçağaçtan yaptığım bir sapta asitle renklendirme uygulamıştım.
resim 2: ceviz ağacı
resim 3: nitrik asit uygulanmış hali
resim 4: nitrik asitli ağaca tik yağı sürüldükten sonraki hali
-
Amman dikkat!!!
Pamuk ba rutu mevzuu
Pamuk, kağıt vs. gibi selüloz içeren bir nesne üzerine nitrik asit döküp asidi yıkayıp kurutursan elinde eskiden selüloz olan bileşeni nit roselü loza dönmüş olan bir malzeme kalır. Yani pamuk b ar utu elde edersin. Bu sihirbazların poff diye yanan kağıtlarını elde etme yöntemi imiş. Amman bir sakatlık çıkabilir!
Senin cevizin üzerine aseton uygularsan muhtemelen ilginç bir deneme olabilir. Neden dersen bu üretilen nit rose lül ozu aseton ile eritebilirsin. Bu da muhtemelen ahşabı kendi kendine verniklemek gibi bir şey olabilir. Nit ro selü loz ürünleri verniklerde kullanılır. Tabi pinpon topu yapımında kullanılır, bilardo topu vs. yapılırmış.
-
Amman dikkat!!!
Pamuk ba rutu mevzuu
Pamuk, kağıt vs. gibi selüloz içeren bir nesne üzerine nitrik asit döküp asidi yıkayıp kurutursan elinde eskiden selüloz olan bileşeni nit roselü loza dönmüş olan bir malzeme kalır. Yani pamuk b ar utu elde edersin. Bu sihirbazların poff diye yanan kağıtlarını elde etme yöntemi imiş. Amman bir sakatlık çıkabilir!
Senin cevizin üzerine aseton uygularsan muhtemelen ilginç bir deneme olabilir. Neden dersen bu üretilen nit rose lül ozu aseton ile eritebilirsin. Bu da muhtemelen ahşabı kendi kendine verniklemek gibi bir şey olabilir. Nit ro selü loz ürünleri verniklerde kullanılır. Tabi pinpon topu yapımında kullanılır, bilardo topu vs. yapılırmış.
İlginç, ahşabı kendi malzemesiyle vernikleme fikri çok hoş. Denemek lazım...
-
Christian Friedrich Schönbein, a German-Swiss chemist, discovered a more practical solution around 1846. As he was working in the kitchen of his home in Basle, he spilled a bottle of concentrated nitric acid on the kitchen table. He reached for the nearest cloth, a cotton apron, and wiped it up. He hung the apron on the stove door to dry, and, as soon as it was dry, there was a flash as the apron exploded.
Ahşap da pof diye sırra kadem basmasın?
(Edit:)
Eeee, Gökhan'ın yöntemi ile istemeden üretilebilecek p at layıcının adı "xyloïdine" oluyor imiş.
-
Guncotton, dissolved at approximately 25% in acetone, forms a lacquer used in preliminary stages of wood finishing to develop a hard finish with a deep luster. It is normally the first coat applied, sanded, and followed by other coatings that bond to it.
-
İlk defa okudum duydum gördüm. Harika çok beğendim. ilk fırsatta deneyeceğim.
-
Hocam beyaz alminyum oksid'i nereden bulabilirim.Teşekkür ederim
-
Ben zamanında http://www.akyoltas.com/ (http://www.akyoltas.com/)'dan almıştım, hala satmıyorlar diye duymuştum, bir sormak lazım.
-
güzel teknik.sanırım antika tamirinde kullanabilirim bu yöntemi.talaş ve beyaz tutkal karışımı açık renk ahşapta sırıtıyor zaman zaman.paylaşım için teşekkürler.
-
Süper olmuş :2up :2up
+1000 muhteşem elinize sağlık bunu hiç duymamıştım
-
Bu teknikle bir bakıma ahşabı stabilize etmiş oluyor muyuz ?iyani asıl soru şu bunu düz ahşaba uyguladıktan sonra kabza şekillendirme işine girecek miyiz ya da kabzayı şekillendirdikten sonra mı bu tekniği uygulayacağız?
-
Bu en son adım.
-
Bu en son adım.
Sağolasın Eylem Usta ,her derde devasın:)
-
ahşapta zımparalamada kaba zımpara işi bittikten sonra ince zımparalama yapılır sırasıyla 120-180-220-400 mumara kum zımparası uygulanır, ancak ahşabın sertlik derecesine göre bu işlemlerde her ne kadar zımpara yapılsada pürüzler kalabilmektedir,işin pürüzsüz olması isteniyor ise bulaşık günderinin sert yeşil yeri de bu ince pürüzü almada yardımcı ollmakla bereber asıl tüm pürüzü yok eden eskiden tencerelerin içini parlatmakta kullanılan ince bulaşık telidir bunu büyük mobilya vernik ve cila malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz.saatlerce pürüzsüz ahşap yüzeyi yapmaya uğraşmanızada gerek kalmayacaktır. sevgiler arkadaşlar
-
arkadaslar bende yakın zamanda yaslı bı marangozla tanıstım vaktıyle ahsap ıslerı yapmıs cok eskı bı cıla tekniginden bahsettı (sordum vernıkle bı alakası yok) bana bi kutu getırıcek sayet uygulamayı yaparsam sonucu sizinlede paylasıcam
-
%90 Gomalak diyorum ;)
-
%90 Gomalak diyorum ;)
+1
-
yarın ustayı arayıp ısmını sorucam umarım gomalak degıldır :)
-
Evet dogru cevap cilanin adi gomalak :) bakalim bana bi kutu hazirlayip getirecek
-
Bıçak sapında kullanmanı hiç önermem, su veya ter vs gördüğünde seni mutsuz eder ;)
-
Üzerinde dantel durabilecek şeylerde gomalak iyi olur. Gerisinde başka bir yol tutmalı...
-
Sefa ustam, Eylem ustam ; Gomalak açıklaması için teşekkür ederim.
-
anladım ama bızım yaslı cınarda emınım daa cok bılgı vardır ustayı tekrar ziyaretedıcem budefa sizi sasırtıcak bı cıla teknıgı bulurum umarım saygılar sevıgılı ustalarımız ıyıkı varsınız
-
renksiz gömalak daha iyidir..
-
Emre üstadım, o nasırlı elleriniz dert görmesin.
Çok makbule geçti bu ileti.
-
Siyanoakrilatı gördüm hemen atlayayım. Bu yapıitırıcılar hakkında bilgi vermek istiyorum. EMS Force diye bir firma var, METSAN'ın. 80X serisi yapıştırıcıları siyanoakrilat bazlı kaliteli yapıştırıcılar. http://www.metsan-store.com/SUPER-YAPISTIRICILAR,LA_154-2.html#labels=154-2 Numara arttıkça da kıvam ve esnekliği artıyor. İlk mesajım böyle i hlas'dan fırlama bir pazarlamacı gibi oldu ama aslında bileme işiyle ilgilenirken denk geldim buraya ;D
-
Ahşap işçiliğiyle çok yakından ilgilenen çok değerli bir abim vardı (Allah rahmet eylesin.) kendisi ahşap malzemeler üzerinde eski kaynaklardan edindiği bilgileri de kullanarak yüzlerce deneme yapmıştı. bu denemelerin içinde benim en beğendiğim ahşabı sıcak yanmış yağın içine atıp bir miktar kaynattıktan sonra çıkarıp kurutarak yaptığı ahşaplardan yaptığı el işçilikleriydi. ahşap siyahla kahverengi arasında mükemmel parlak bir renge bürünüyordu. tabi bu abimiz genellikle süs eşyaları yapımıyla uğraştığı için malzeme suyla haşır neşir olmuyordu. bu malzemenin suya dayanımı nasıl olur bilemem. Yinede denemekten zarar gelmez.. :)
-
Siyanoakrilat kaplama oldukça güzel oluyor. Ama malesef sorunları var.
Çelik üzerine tam iyi tutunamıyor bu japon. Araya su sızıp çeliği paslandırıyor. Paslanma sonucu da kaplama kabarıyor.
Belki benim kullandığım yapıştırıcı farklıdır bilmiyorum ama 2-3 bıçakta aldığım sonuç bu
-
neden çeliğin üzerine kaplama yaptığınızı anlamadım. ben bu kaplama yöntemini bıçak kabzalarında, yani ahşap üzerinde kullanıyorum diğer arkadaşlar gibi.
-
Yok ustam namluya uygulamıyorum. Kabzada çelik üzerine gelen kısımdan bahsediyorum.
Yoksa sadece ahşaba uygulayıp çelik çıplak mı kalsın
-
Kabzadaki ahşabın tamamına kaplama uygulanacak anladığım kadarıyla...
Yani şöyle:
Kabzada iki ahşap parçası var ya; o parçaların her birisinin tamamına, bütün yüzeylerine uygulama yapılacak. Ben öyle anladım
Eğer ahşapların çeliğe temas ettikleri yüzeyler kaplanmazsa, o yüzeylerden ahşaba nem nüfuz eder.
-
Ahşapların çeliğe bakan yüzeyinde epoksi olacağı için sorun olmaz.
Yusuf bence o kısımlara yapmamak lazım.Çıplak kalsın.
-
bence de o kısımda epoksi olacağı için kaplama yapmak gereksiz.
-
Emre ustam emeğiniz ve değerli bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum.Forumu okudukça,araştırdıkça çok şeyler öğreniyoruz.sağolun.
-
sayin arkadaslar epoxy ile kabza kaplama yapilirmi
yapan varmi simdiden Tsk"ler
bu konuyu acan emre usta"yada Tsk"lerimi sunarim
-
sayin arkadaslar epoxy ile kabza kaplama yapilirmi
yapan varmi simdiden Tsk"ler
bu konuyu acan emre usta"yada Tsk"lerimi sunarim
Denemek lazım. bi çok epoksiyi ısıttığınız zaman su gibi oluyor. su gibi olduğunda ahşaba emdirip kuruduktan sonra da bakmak lazım ama zımparalayınca matlaşır gibime geliyor.