Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: emin albayrak - 02 Eylül 2022, 02:17:36
-
herkese merhaba,
uzun zamandır kendine has, özgün bir çalışma yapmadığım için burada pek paylaşım yapmadım. foruma ve bıçak yapımına eskisi kadar zaman ayıramadığım da bir gerçek maalesef :( fakat son tamamladığım çalışma benim için bir çok açıdan öğretici oldu. hiç denemediğim uygulamaları sabırla gerçekleştirmeye çalıştım. ve sanırım ortalama 30 saati geçen toplam süresi ile şimdiye kadar en uzun süre yapımıyla uğraştığım bıçak bu oldu. ha bir de ilk yaptığım bıçak bundan da uzun sürmüştü ama orda konu başkaydı (hiç bir ekipmanı kullanmayı bilmemenin getirdiği boşuna debelenmeler) :P
çelik 6 mm O2, kabza ceviz. balçakta ön kısımda bakır, arkasında demir var. kabzanın da arkasında yine bakır parça ve ip pimi mevcut. öndeki bakır parça balçak demirine 3 pim ile, arkadaki bakır parça da kabzata 2 pim ile ekstra sabitlendi. parçalara karartma yapmadım zira zaman zaten kendi koyuluğunu hayata geçirecek... balçakla ceviz arasında 2 mm ince bir deri parça koydum, birleşmedeki hataları tolere etsin diye. kabza yapımında bant zımpara hiç kullanmadım, sadece dremel ve sütun matkap. tabi zımpara ve eğe de vazgeçilmezimiz.
sanki ilk kez bıçak yapıyormuş gibi keyif aldığım, her aşaması benim için öğretici olan bir çalışmaydı. insan gerçekten yeni bir macerada kendi kapasitesi ile yüzleşiyor... hem estetik hem de teknik olarak eleştirileriniz olursa duymaktan memnun olurum ;)
bıçağın bitmiş hali ve ilk çizimi şöyle:
(https://i.hizliresim.com/481r0ot.jpeg) (https://www.hizliresim.com/481r0ot)
(https://i.hizliresim.com/f6p2600.jpeg) (https://www.hizliresim.com/f6p2600)
sonra da adım adım üretim fotolarını koyayım. biraz fazla fotoğraf koymuş olsam da süreci ve detayları açaıklayacak olduklarını düşünüyorum.
(https://i.hizliresim.com/8xn8gny.jpeg) (https://www.hizliresim.com/8xn8gny)
(https://i.hizliresim.com/k7iypoq.jpeg) (https://www.hizliresim.com/k7iypoq)
(https://i.hizliresim.com/gcnd4xt.jpeg) (https://www.hizliresim.com/gcnd4xt)
(https://i.hizliresim.com/85uhbuj.jpeg) (https://www.hizliresim.com/85uhbuj)
(https://i.hizliresim.com/iki62yd.jpeg) (https://www.hizliresim.com/iki62yd)
(https://i.hizliresim.com/73088z3.jpeg) (https://www.hizliresim.com/73088z3)
(https://i.hizliresim.com/2o314zp.jpeg) (https://www.hizliresim.com/2o314zp)
(https://i.hizliresim.com/s39d9ul.jpeg) (https://www.hizliresim.com/s39d9ul)
(https://i.hizliresim.com/qirjj03.jpeg) (https://www.hizliresim.com/qirjj03)
(https://i.hizliresim.com/hlaw1ly.jpeg) (https://www.hizliresim.com/hlaw1ly)
(https://i.hizliresim.com/mwerslz.jpeg) (https://www.hizliresim.com/mwerslz)
(https://i.hizliresim.com/5oah8qr.jpeg) (https://www.hizliresim.com/5oah8qr)
bu da son olarak kabzanın üstten görünüşü
(https://i.hizliresim.com/e621xl5.jpeg) (https://www.hizliresim.com/e621xl5)
-
Ustam eline sağlık.
Hadi emek beleş bu ülkede de, bu dönemde malzemeden de kaçınmamışsın. :2up
Tarz içinde level atlama gibi geldi. Bundan sonra böyle mi devam?
Birde eğri kuyruğu ahşaba nasıl yerleştirdiniz?
-
İlk aklıma gelen cümle "Hey Maşallah" oldu Emin ustam. Eline emeğine sağlık çok çok güzel olmuş.
Bu tarz kabzası eğimli modelleri sanırım yapılışını kafamda oturtamadığımdan daha bi seviyor, ulaşması zor görüyorum. Ne bıçağa ne işçiliğe bir şey demek haddime değil, her yönüyle mükemmel. :2up
Siz forumdaki eski ustaların konularını, yorumlarını görmek bile beni sevindirirken, özgün olsun yahut olmasın, yeni işlerini görmek benim için aşşırı sevindirici bir olay. Yeni üyeler olarak (hâlâ kendimi yeni sayarım) ustalarımızın konularına resmen açız. Benim için her zaman heyecanlandırıcı oluyor.
Konunun da bol fotoğraflı ve aşamalı olması daha değerli. Sadece bitmiş hâlinin bir kaç daha fotoğrafı olsa da görsek dedim ustam.
Bol üretimli ve kazançlı işler dilerim.
-
Ustam eline sağlık
Çık kıymetli ve detaylı bi iş çıkmış ortaya. Böyle çalışmaların devamını diliyoruz.
Eğer bowiye çalışırsan Jean Louis Regel’in formları çok estetik, adamın ufkunu açıyor. Sen kuyumculuk işlerini de beceriyorsun çok farklı işler çıkarabilirsin.
-
Ustam eline sağlık her aşamasını takipteydim gayet şık bir iş çıkmış ortaya sadece namlu formu biraz daha öne doğru kavis ve eğimli olmuş olsaydı kabza formuna daha uyum sağlardı diye düşündüm. Sadece bir öneri bence devam et ustam bu kuyumcu işleri senin eline yakışıyor :)
-
böyle bir bıçak benim beğenime hiç uygun değil. fakat mükemmel olmuş. tebrik ederim. elinize sağlık. bu bıçağı mükemmel yapan şey, sizin en başta ulaşmak istediğiniz noktaya tam olarak varmanızla ilgilidir. yani aslında bıçak mükemmel olmasa da, tam olarak elde etmek istediğiniz şeyi yapmanız, bu iş parçasını mükemmel hale getirmiş. tekrar tebrik ederim. selamlar.
-
Tarz içinde level atlama gibi geldi. Bundan sonra böyle mi devam?
Birde eğri kuyruğu ahşaba nasıl yerleştirdiniz?
abi teşekkür ederim. bundan sonrası için böyle devam diyemeyeceğim maalesef, şu anda sırada bambaşka ve yine hiç denemediğim başka bir çalışma var. bir müddet bu bağlamda hiç denemediğim işlerle devam etmeyi düşünüyorum. sakin sakin, acele etmeden, keyif alarak ilerlemeyi ;)
eğri kuyruğu nasıl yerleştirdiğimi inan ben de tam olarak açıklayamam ;D :D fakat kabzayı büyük oranda yakarak soktum. eğimi kabzaya dıştan çizip en uygun açılarla sütun matkapta deldikten sonra ince testerelerle biraz mücadele.... sonra biraz daha mücadele... sonra biraz daha mücadele :D ve sonra kuyruğu ısıtıp kabzayı ufak ufak çaktım. ilk denemede tam olmadı, hatta kabzanın arka kısmından açtığım küçük bir delik daha vardı ki o da açısını kaçırdığım için kabzadan dışarı çıkmıştı ::) onu da sonradan doldurup tamir ettim >:D yani sanırım üç dört kez kuyruğu ısıtıp açıyı kaçırmadan yavaşça çekiçledim. canhıraş bir süreç olduğu için maalesef bir formülden bahsedemiyorum şu anda. ama kuyruğu ısıtmasaydım olmazdı diyebilirim.
Bu tarz kabzası eğimli modelleri sanırım yapılışını kafamda oturtamadığımdan daha bi seviyor, ulaşması zor görüyorum. ...
Konunun da bol fotoğraflı ve aşamalı olması daha değerli. Sadece bitmiş hâlinin bir kaç daha fotoğrafı olsa da görsek dedim ustam.
Mustafa teşekkür ederim. ben de böyle kabzaları pek oturtamazdım, sürece direk başlayıp acele etmeyince bi şekilde oldu. çok hatalarla dolu bir kabza süreci yaşadım ama hemen hepsinin geri dönüşü mümkündü ;)
daha çok ve düzgün fotoğraf çekmedim inan, çekersem mutlaka eklerim. tekrar teşekkürler.
Eğer bowiye çalışırsan Jean Louis Regel’in formları çok estetik, adamın ufkunu açıyor. Sen kuyumculuk işlerini de beceriyorsun çok farklı işler çıkarabilirsin.
Şeref çok sağol. bowie ye şu anda devam etmeyi düşünmüyorum ama belki ilerde başka denemeler de yapabilirim. bahsettiğin adamı inceledim, zaten çalışmalarını gördüğüm ve sinir olduğum bir adammış :D fakat bu kuyumculuk işlerini becerebildiğimi pek sanmıyorum. Sefa ustam kızacak ama hala şu sert lehim işini beceremiyorum. fakat onu temiz bir şekilde yapmayı başarırsam başka denemeler de düşünüyorum :)
sadece namlu formu biraz daha öne doğru kavis ve eğimli olmuş olsaydı kabza formuna daha uyum sağlardı diye düşündüm. Sadece bir öneri bence devam et ustam bu kuyumcu işleri senin eline yakışıyor :)
Şaban sağol. namluyu ve kabzayı tamamen iç güdüsel olarak çizdim. referans aldığım bir örnek olmadı açıkcası. dediğin gibi olsaydı da güzel olurdu elbette :) kuyumculuk işlerinde daha çok ama çok yolum var...
bu bıçağı mükemmel yapan şey, sizin en başta ulaşmak istediğiniz noktaya tam olarak varmanızla ilgilidir. yani aslında bıçak mükemmel olmasa da, tam olarak elde etmek istediğiniz şeyi yapmanız, bu iş parçasını mükemmel hale getirmiş.
farklı bir bakış açısı ama teşekkür ederim 8) aklımdakinden çok uzakta bir sonuç olmadı bu çalışma ve dediğiniz gibi aslında benim de tarzım sayılmaz pek. fakat ilerlemek adına yeni şeyler denmek lazım. bu bıçağın asıl hedefi buydu. onu da yaşattı bana sağolsun ;D teşekkür ederim yorumlarınız için....
-
Abi ellerine sağlık. Vallahi ben senin ismi görmesem bu form olarak Emin Abinin bıçak demezdim. Çok farklı olmuş. Bir açıdan da çok sevindim. Çünkü yeni işlerin zevki bambaşka oluyor. Bıçak hakkında ise saptaki oyuklar bana biraz derin geldi. ama balçak ve sap sonundaki metaller çok iyi olmuş. hem fikir hem uygulama bence çok başarılı. Balçakta farklı metaller arası bir tık eğe izi olsa daha mı iyi olurdu acaba genelde metalleri eğeliyerek ayırıyorlar ve hoş duruyor. Ben olsam balçaktaki ince metalleri sap kısmında kullanırdım. Ama görüyorum ki bu da gayet başarılı olmuş. Bu bıçakta sevmediğim tek yer şu deri kısım olmuş. Yani sanki dolgu gibi görünüyor. bence biraz daha uğraşıp orası metale oturtulabilirdi. Okadar emek harcamışsın bence onu da hallederdin. Yada en azından renkli bir deri kullansaymışsın ne bileyim sarı falan.
-
Emin hocam emeklerine sağlık. Uğraştırıcı ve emek dolu bir çalışma olmuş. :2up
Tam doğru kişi olduğun için konuyu farklı bir perspektife çekmek istiyorum; Bu kadar saatlik etüd ve çalışma var ama gene de Vitali Bedrik yada Kyle Royer işleri gibi görünmüyor. Demekki üzerine çok çalışsak, ne kadar da ilgilensek ille de sonucun temiz ve parlak olması gerekmiyor. Bu noktada devreye tarz/still mi devreye giriyor? Mesela bana sorsalar sınırsız zaman ve ekipman ile bıçak yapma imkanın olsa nasıl birşey yapardın diye, aklıma ilk gelen şey kusursuz perdah, yüksek kumlar, seninkinin aksine ağaç desenlerinin daha belirgin görüneceği düz kabza, parlak balçaklar vs vs. Ama bu da herkes için "en iyi bıçak" değil, çok subjektif bir durum sanırım. Bu bıçağı Orkun mantığıyla yapmış olsam, kendime Orkun olarak "hani nerede o kadar emek" diye sorardım heralde. Acaba çok mu güdümlü olarak bakıyoruz? Algımız çok katı, at gözlüğüyle bıçak eleştiriyormuşum gibi geliyor. Acaba bu sadece bende mi var? Diğer memleketlerde milletlerde de durum aynı mı?
-
Emin abi detaylar müthiş
-
Emin ustam elinize sağlık on numara işçilik detaylarda süper :2up
-
Abi ellerine sağlık. Vallahi ben senin ismi görmesem bu form olarak Emin Abinin bıçak demezdim. Çok farklı olmuş. Bir açıdan da çok sevindim. Çünkü yeni işlerin zevki bambaşka oluyor. Bıçak hakkında ise saptaki oyuklar bana biraz derin geldi. ama balçak ve sap sonundaki metaller çok iyi olmuş. hem fikir hem uygulama bence çok başarılı. Balçakta farklı metaller arası bir tık eğe izi olsa daha mı iyi olurdu acaba genelde metalleri eğeliyerek ayırıyorlar ve hoş duruyor. Ben olsam balçaktaki ince metalleri sap kısmında kullanırdım. Ama görüyorum ki bu da gayet başarılı olmuş. Bu bıçakta sevmediğim tek yer şu deri kısım olmuş. Yani sanki dolgu gibi görünüyor. bence biraz daha uğraşıp orası metale oturtulabilirdi. Okadar emek harcamışsın bence onu da hallederdin. Yada en azından renkli bir deri kullansaymışsın ne bileyim sarı falan.
Mehmetçim sağolasın, kendi adıma beğendiğini anlıyorum ;) iki metal arasında bir ince eğe izine niyetlenmiştim ama sonradan o çizgiyi başka bir sınır çizgisine dönderdim. deri meselesinde de haklısın, olmasa daha iyi olurdu ama ilk birleşim formunu düzgün yapamayınca araya parça koymam gerekti yoksa kabza boyundan kaybedecektim. ağacın son sınırına kadar kullandım çünkü. kabzanın bitişinde de dikkat edersen bir bakır parça var. tamalayıcı olmutur sanıyorum... kıymetli yorumun için sağolasın. 8)
Emin hocam emeklerine sağlık. Uğraştırıcı ve emek dolu bir çalışma olmuş. :2up
Tam doğru kişi olduğun için konuyu farklı bir perspektife çekmek istiyorum; Bu kadar saatlik etüd ve çalışma var ama gene de Vitali Bedrik yada Kyle Royer işleri gibi görünmüyor. Demekki üzerine çok çalışsak, ne kadar da ilgilensek ille de sonucun temiz ve parlak olması gerekmiyor. Bu noktada devreye tarz/still mi devreye giriyor? Mesela bana sorsalar sınırsız zaman ve ekipman ile bıçak yapma imkanın olsa nasıl birşey yapardın diye, aklıma ilk gelen şey kusursuz perdah, yüksek kumlar, seninkinin aksine ağaç desenlerinin daha belirgin görüneceği düz kabza, parlak balçaklar vs vs. Ama bu da herkes için "en iyi bıçak" değil, çok subjektif bir durum sanırım. Bu bıçağı Orkun mantığıyla yapmış olsam, kendime Orkun olarak "hani nerede o kadar emek" diye sorardım heralde. Acaba çok mu güdümlü olarak bakıyoruz? Algımız çok katı, at gözlüğüyle bıçak eleştiriyormuşum gibi geliyor. Acaba bu sadece bende mi var? Diğer memleketlerde milletlerde de durum aynı mı?
Orkun sağolasın. gerçekten tartışılacak bir konuya girmişsin. yapıbozum, yapısöküm gibi tarzlar var modern sanatın içinde, deforme etmek, alışıldığın dışına çıkmak gibi sonuçları hedefliyorlar. ya da hemen hepimizin bildiği rustik tarz denen, geçmişten gelme izlerini veya henüz tamamlanmamış izlenimini vererek sonuçlandırma. kısaca kirli işler :D bu bence bir tarz. ama tarzımın bu olmasında üşengeçliğimin de etkisi var kabul ediyorum. :P :P ama şimdi düşündüm de, kendi koleksiyonum için aldığım bıçaklarda da bu rustik tarzı daha çok tercih ediyorum.
burada "yetkin olmak"la "becerememek" arasında bir ayrım olduğunu düşünüyorum. yani işi "temiz" bitirmemiş birisinin beceremediği ya da bilmediği için mi kirli bitirdiğini yoksa bir tercih olarak mı bu şekilde yaptığını sanırım ürüne bakınca anlayabiliyoruz. mesela balçaktan taşmış bir epoksi kalıntısının rustik tarz ile savunulacak bir tarafı yok bence. fakat ben tam kuyruk bıçaklarımın kabza kısmında, kasten çelik ile ahşap arasında epoksi temizliğini tam yapmıyorum, 3-6 mm boyunda, çeliğin üstünü de tamamen kaplamayacak şekilde epoksi kalıntılrıı bırakıyorum. eline aldığında bu kalıntıları rahatça görebilirsin. ama bunu kasten temizlenmediğini anlamak çok zor değil, çünkü o kabzayı o hale getiren "alçak" o ufak dokunuşu da istese yapardı ;) yapmamış. ricasso bölgesinde taşmış epoksi ya da kabza ile çelik arasında boşluk kalmamış... demek ki kritik yerdeki uygulamaları atlamamış ama bazı görsel unsurlar konusunda tercihini alışıldığın dışında kullanmış. tam oturtulmamış bir pim, yanlış açılmış bir ağız, hatalı bir kabza ergonomisi ve ilerde soruna sebep olacak bir uygulama yapılmamışsa; görsellik bir tercihtir denebilir bence.
ve bu seneki bıçak fuarında da çokça gördüğüm "sorunsuz" bıçaklar. hepsi birbirine benziyor. butik bir üretimden benim bekleyeceğim, yapan ustanın bıçağa kendisinden bir iz bırakmasıdır. onun estetik ve işlevsellik algısını yaptığı bıçakta göremiyorsam eğer, onun bıçağını almakla herhangi bir bıçak almak arasında bir fark olmayacaktır diye düşünüyorum.
perdah meselesine gelince ;D forumda yaklaşık 12 sene önceki postlarımda da görebileceğiniz gibi, perdahla aram hiçbir zaman iyi olmadı 8) bant zımparaya geçince özellikle ve sadece 36 kum zımpara kullandım ağız açarken. deneme amaçlı yıllar önce aldığım skoç zımparaları hala takmadım makinaya ??? izleri seviyorum. ben perdah adamı değilim. yapmayı planladığım bir tanto var... en çok kafama takılan kısmı hamonu çıkartmak ::) nasıl olacak bilemiyorum...
bu arada, yeni bitirdiğim bir kama var, henüz standını bitirmediğim için buraya yüklemedim, onu görsen sanırım "bozuk iş" konusunda bana şapka çıkartırsın :D :D çizik atıp dağıtmadığım hiçbir yeri kalmadı nerdeyse... ama ben sevdim :)
genel olarak düşüncem bu yönde....
Emin abi detaylar müthiş
çok teşekkür ederim Ersin, sağolasın.
Emin ustam elinize sağlık on numara işçilik detaylarda süper :2up
eyvallah üstat sağolasın...