Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Fırından Yeni Çıktı - (Eserlerimiz Galerisi) => Sabit Namlu => Konuyu başlatan: Şaban Kurt - 08 Haziran 2022, 00:47:59
-
Merhabalar eskitme bakır ve pirinç ağırlıklı sade bir puukko önceki çalışmalara göre biraz uzun ve sade bir iş oldu :)
Çelik O2
Kalınlık 4 mm
Toplam Boy 240 mm
Namlu 120 mm
Kabza Venge
Kılıf bitince paylaşacaktım fakat bitiminde kılıfınıda ekleyeceğim görsel olarak saygılar.
(https://i.hizliresim.com/1x0flfh.jpeg) (https://www.hizliresim.com/1x0flfh)
(https://i.hizliresim.com/bkzmzf4.jpeg) (https://www.hizliresim.com/bkzmzf4)
(https://i.hizliresim.com/2lx0ob5.jpeg) (https://www.hizliresim.com/2lx0ob5)
(https://i.hizliresim.com/nd7y8sh.jpeg) (https://www.hizliresim.com/nd7y8sh)
(https://i.hizliresim.com/cmkp9y1.jpeg) (https://www.hizliresim.com/cmkp9y1)
(https://i.hizliresim.com/bkpg6ze.jpeg) (https://www.hizliresim.com/bkpg6ze)
-
Şaban Ustam eline sağlık.
Bakır ve pirinç üzerindeki çalışmalar çok güzel olmuş.
Sen bununla beni yarım saat başbaşa bırak tanto olduğuna ikna ederim. :D
-
Şaban Ustam eline sağlık.
Bakır ve pirinç üzerindeki çalışmalar çok güzel olmuş.
Sen bununla beni yarım saat başbaşa bırak tanto olduğuna ikna ederim. :D
Tabi ustam ne demek ne kadar isterseniz sağolun teşekkür ederim ustam arkasından tantoyu bitireceğim kısmetse içinize mi doğdu öyle mi göründü bilemedim şimdi bu :)
-
:D
Tantoyu yaparken buna da hafif esintiler kaçmış gibi.
Şimdi namluya hafif bir sori. Balçağın namluya doğru olan çıkıntısını uzat. kabzayıda hafiften dik. Al sana yorumlanmış bir tanto.
Tantoyu da merak ettim şimdi. :)
-
:D
Tantoyu yaparken buna da hafif esintiler kaçmış gibi.
Şimdi namluya hafif bir sori. Balçağın namluya doğru olan çıkıntısını uzat. kabzayıda hafiften dik. Al sana yorumlanmış bir tanto.
Tantoyu da merak ettim şimdi. :)
Gözümde canlandırdım Ustam çokta güzel olurdu bir kenarda dursun ilerde fırsat olursa deneyebiliriz
Ufak bir görsel paylaşayım o zaman ustam Müsadenle :)
(https://i.hizliresim.com/8zxzce6.jpeg) (https://www.hizliresim.com/8zxzce6)
-
Kolay gelsin. Merakla sonucu takipteyim. :)
-
Şaban ustam eline sağlık, çok şık olmuş. Tam puukko da diyemiyorum, çünkü bakır ve pirinç detaylar var tanto gibi. Tam tanto da diyemiyorum, üzerindeki aksesuarlar tam Japonik habaki ve tsuba değil. Güzel yorumlanmış bir harman olmuş. Tanto'yu da merakla bekliyorum. :2up
-
Şaban ustam eline sağlık. Çok güzel, uyumlu bir iş olmuş. Eskitmeyi severim zaten, ahşap, namlunun bitirişi derken yakışmış her şey bıçağa.
Sadece bakırdaki (alttaki bakır değil mi?) işlemler daha seyrek olsa ahşabın deseniyle daha uyumlu olurmuş gibi geldi. Bu da sadece yakından bakışta gözüme çarptı.
Tantoyu da sabırsızlıkla bekliyorum ustam. :2up
-
::)
Şaban ustam eline sağlık, çok şık olmuş. Tam puukko da diyemiyorum, çünkü bakır ve pirinç detaylar var tanto gibi. Tam tanto da diyemiyorum, üzerindeki aksesuarlar tam Japonik habaki ve tsuba değil. Güzel yorumlanmış bir harman olmuş. Tanto'yu da merakla bekliyorum. :2up
Teşekkür ederim ustam evet ustam farklı malzemelerle değişik bir iş oldu hayal gücünün sınırı yok uyumlu olduğu müddetçe güzel işler çıkıyor :)
Şaban ustam eline sağlık. Çok güzel, uyumlu bir iş olmuş. Eskitmeyi severim zaten, ahşap, namlunun bitirişi derken yakışmış her şey bıçağa.
Sadece bakırdaki (alttaki bakır değil mi?) işlemler daha seyrek olsa ahşabın deseniyle daha uyumlu olurmuş gibi geldi. Bu da sadece yakından bakışta gözüme çarptı.
Tantoyu da sabırsızlıkla bekliyorum ustam. :2up
Teşekkür ederim sağolun bahsettiğiniz gibi olsaydı bakırda ki saf doku yoğun olacaktı buda bakırdaki desenlerin görsel açıdan hareketli değilde rastgele desen olarak gözükecek bence hoş olmazdı diye düşünüyorum hocam :)
-
Teşekkür ederim sağolun bahsettiğiniz gibi olsaydı bakırda ki saf doku yoğun olacaktı buda bakırdaki desenlerin görsel açıdan hareketli değilde rastgele desen olarak gözükecek bence hoş olmazdı diye düşünüyorum hocam :)
Haklısın ustam. Ya kuru kuruya elinize sağlık dememek için yazıyorum, zaten iş mükemmel. Üstüne yorum yapmaya bile gerek yok. Ben de böyle şahsi şeylerden yazıyorum ki forum sadece tebrik ederim kelimesiyle kalmasın. O:-)
-
:D
Tantoyu yaparken buna da hafif esintiler kaçmış gibi.
Şimdi namluya hafif bir sori. Balçağın namluya doğru olan çıkıntısını uzat. kabzayıda hafiften dik. Al sana yorumlanmış bir tanto.
Tantoyu da merak ettim şimdi. :)
Gözümde canlandırdım Ustam çokta güzel olurdu bir kenarda dursun ilerde fırsat olursa deneyebiliriz
Ufak bir görsel paylaşayım o zaman ustam Müsadenle :)
(https://i.hizliresim.com/8zxzce6.jpeg) (https://www.hizliresim.com/8zxzce6)
Ooo o ne yav, çok sıkı bi hamon mu gördüm ne. Maşallah.
Pukko da çok hoş olmuş abi eline sağlık.
-
:D
Tantoyu yaparken buna da hafif esintiler kaçmış gibi.
Şimdi namluya hafif bir sori. Balçağın namluya doğru olan çıkıntısını uzat. kabzayıda hafiften dik. Al sana yorumlanmış bir tanto.
Tantoyu da merak ettim şimdi. :)
Gözümde canlandırdım Ustam çokta güzel olurdu bir kenarda dursun ilerde fırsat olursa deneyebiliriz
Ufak bir görsel paylaşayım o zaman ustam Müsadenle :)
(https://i.hizliresim.com/8zxzce6.jpeg) (https://www.hizliresim.com/8zxzce6)
Ooo o ne yav, çok sıkı bi hamon mu gördüm ne. Maşallah.
Pukko da çok hoş olmuş abi eline sağlık.
Sağol Şeref ustam teşekkür ederim :)
Çok net bir belirginliği yok aslında ilk tanto olacağı için suda değilde yağda su verdim suda olsaydı daha net bir hamon yakalayabilirdim belki ama kısmet ikinciye inşallah ustam :)
-
Teşekkür ederim sağolun bahsettiğiniz gibi olsaydı bakırda ki saf doku yoğun olacaktı buda bakırdaki desenlerin görsel açıdan hareketli değilde rastgele desen olarak gözükecek bence hoş olmazdı diye düşünüyorum hocam :)
Haklısın ustam. Ya kuru kuruya elinize sağlık dememek için yazıyorum, zaten iş mükemmel. Üstüne yorum yapmaya bile gerek yok. Ben de böyle şahsi şeylerden yazıyorum ki forum sadece tebrik ederim kelimesiyle kalmasın. O:-)
Estağfurullah hocam fikir eleştiri olacak ki daha güzel işler çıksın bence böyle devam :2up
-
Valla şahane bir puukko olmuş ama arkadaşlara katılıyorum, namlu, Tanto geometrisine daha uygun. Bilezik üzerindeki abartısız ve sadelik içeren desen kesinlikle çok kararında, üstelik venge nin dokusuyla da çok uyumlu, kasıtlı olarak tercih ettiğini düşünüyorum. Yüzey patinasyonu da işi bütüncül olarak sade ve eşsiz bir hale sokmuş. Sonuç olarak, ortaya çok sade ve eşsiz bir iş çıkmış, ellerine sağlık.
Tanto da temel olarak işi bitirmişsin, güzel bir namlu ortada duruyor ve hamon da daha şimdiden görünmüş zaten. Kuyruğu göremedik ama kuyruktaki karakterler çok gözü rahatsız edici görünüyor ve kötü görünüyor, silme şansın varsa ve bu iş kuyruğu bozmayacaksa hemen silmeni öneririm. Bu şekilde olmasından ise olmaması daha iyi. Sonucu ben de merakla bekliyorum, kolay gelsin :2up
-
Valla şahane bir puukko olmuş ama arkadaşlara katılıyorum, namlu, Tanto geometrisine daha uygun. Bilezik üzerindeki abartısız ve sadelik içeren desen kesinlikle çok kararında, üstelik venge nin dokusuyla da çok uyumlu, kasıtlı olarak tercih ettiğini düşünüyorum. Yüzey patinasyonu da işi bütüncül olarak sade ve eşsiz bir hale sokmuş. Sonuç olarak, ortaya çok sade ve eşsiz bir iş çıkmış, ellerine sağlık.
Tanto da temel olarak işi bitirmişsin, güzel bir namlu ortada duruyor ve hamon da daha şimdiden görünmüş zaten. Kuyruğu göremedik ama kuyruktaki karakterler çok gözü rahatsız edici görünüyor ve kötü görünüyor, silme şansın varsa ve bu iş kuyruğu bozmayacaksa hemen silmeni öneririm. Bu şekilde olmasından ise olmaması daha iyi. Sonucu ben de merakla bekliyorum, kolay gelsin :2up
Teşekkür ederim Sefa ustam cok teşekkürler vengeyi bilerek tercih ettim balçaklar eskitme tarzında olacağı için uyumlu olacağını düşündüm bence bu işlerde uyum süreci işçiliğinde önüne geçiyor uyumsuz biçimsiz işlerde işçilik ne kadar hatasız olsada iş ön planda durmuyor açıkçası.
Ustam tanto konusunda olsun her konuda olursa olsun bilginizi tecrübenizi bizimle paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim size hakkınız ödenmez kuyruktaki yazılar galiba derin değildi eğer tahmin ettiğim gibiyse mutlaka silmeye çalışırım sağolun ustam saygılar :)
-
Sefa hocam çok yeri değil ama konusu geçmişken sorayım, bu tarz imza işleri için geleneksel yöntemle yapılan gravürde çekiç ve kalemin oluşturduğu karakterler galiba üçgen biçiminde kazıma yapıyor, değil mi?
(http://www.hand-engraving.com/assets/DSC_3857.jpg)
Kazınmış yüzeye bakınca sanki tam yuvarlak bir oluk görmüyorum. Bu da demek oluyorki U formunda bir uç değil, Kiridashi ucu gibi üçgen bir form uç kullanılıyor. Sizin de bahsettiğiniz rahatsız edici görüntü bu yuvarlanmış oluklar mı yoksa başka bir teknik sebep mi var?
-
Sefa hocam çok yeri değil ama konusu geçmişken sorayım, bu tarz imza işleri için geleneksel yöntemle yapılan gravürde çekiç ve kalemin oluşturduğu karakterler galiba üçgen biçiminde kazıma yapıyor, değil mi?
(http://www.hand-engraving.com/assets/DSC_3857.jpg)
Kazınmış yüzeye bakınca sanki tam yuvarlak bir oluk görmüyorum. Bu da demek oluyorki U formunda bir uç değil, Kiridashi ucu gibi üçgen bir form uç kullanılıyor. Sizin de bahsettiğiniz rahatsız edici görüntü bu yuvarlanmış oluklar mı yoksa başka bir teknik sebep mi var?
Senin göndediğin fotoğraftaki bildiğimiz gravür kalemi ve bu ve benzerleri talaş kaldırarak işlem yapar. Katana veya Wakizashi nin kuyruğuna yazılan " Mei", (yani bir çeşit imza veya künye) talaş kaldırmadan yazılır. Sıradan bir kalemi var, bildiğimiz keski gibi iki ağızlı bir kalem. Yazı veya karakterler bu keskiye çekiçle vurarak iz yapma yöntemiyle yapılır. Yani, karakterlerin dış kısımları çıkıntı yapar ( bu da zaten Tsuka içindeki sürtünmeyi de arttırarak bir miktar yarar sağlıyor.
-
:o Klasik talaş kaldırma zannediyordum. Bilgilendirme için çok teşekkürler hocam.