Bıçak Sanatı - Forum
Atölye Muhabbeti => Demircilik ve diğer metal işleri => Konuyu başlatan: muratix - 15 Mayıs 2017, 21:40:35
-
Arkadaşlar merhabalar, tanışma bölümünde kendimi tanıtmıştım.
Kendime atölye açmak için malzemeler vs bakıyorum ve örs kısmında biraz takıldım.
Forumdaki konular geçmiş tarihli olduğu için yenilere ışık tutsun diye açıyorum bu başlığı.
Eskiler fikir verebilir mi? örsü nereden temin edebiliriz ucuz yollu.
Mesela sfero döküm yaptırsam iş görür mü ? internette an itibarıyla 75kg lık örs 1500 tl kdv dahil.
daha ucuza olabilecek fikirleriniz varsa sevinirim.
-
https://www.facebook.com/huseyin.ozbay.906
https://www.facebook.com/profile.php?id=100014875262500
Hüseyin ve Metin abide uygun, kaliteli örsler bulunuyor.
-
Sadece bicak icin kullanacaksan. Ostimde celik satan biryerw git istedigin ebatta hazirda kesilmis yerlerde duran kutuklerden sec 0.4 karbonlu olsun. Sonra indiksiyoncuya gotur orsun hazir.
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/05/c9/fc/05c9fc32c43d69ca78a2879b179326e3.jpg)
-
Sadece bicak icin kullanacaksan. Ostimde celik satan biryerw git istedigin ebatta hazirda kesilmis yerlerde duran kutuklerden sec 0.4 karbonlu olsun. Sonra indiksiyoncuya gotur orsun hazir.
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/05/c9/fc/05c9fc32c43d69ca78a2879b179326e3.jpg)
Kısa,öz ve net çözüm 👍👏👏👏
-
bu tarz kütüklerin maliyeti hakkında bilginiz var mı? gerçek bir örse oranla fiyatları ne durumda acaba?
-
Sadece bicak icin kullanacaksan. Ostimde celik satan biryerw git istedigin ebatta hazirda kesilmis yerlerde duran kutuklerden sec 0.4 karbonlu olsun. Sonra indiksiyoncuya gotur orsun hazir.
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/05/c9/fc/05c9fc32c43d69ca78a2879b179326e3.jpg)
Bu gün bıçağın ağzını döverken tam da bu örs geometrisini aradım. Genel demircilikte boynuzlu örsler faydalı ama bu tip de bıçak yaparken iyi.
-
Güncel fiyatları bilmiyorum. Fakat indiksiyon kg fiyati 1 tl. Diklemesine diktortgen bir kutuk parcasinda yükseklik örsun toklugunu verir. Yani h=40 cm olsun 20 kg lik bir kutuk parcasi h=40 cm olan 150 kg lik orsun toklugunu aratmaz. Yani puf nokta dik konuslandirmak.
-
ben 18 kg lik bir c45 dikdörtgen kütüğü indiksüyonla sertleştirmeye verdim.2,9 tl c45 kilogram fiyatı.25 tl sertleştirme ücreti.Çıkan raporda ortalama 57 hrc sertlik ölçülmüş.Vakit ayırıp konu açamadım ama detaylı bir konu açıcam inş.Yol yakıt hariç 77 tl ye 18 kg örsüm oldu.
-
ben 18 kg lik bir c45 dikdörtgen kütüğü indiksüyonla sertleştirmeye verdim.2,9 tl c45 kilogram fiyatı.25 tl sertleştirme ücreti.Çıkan raporda ortalama 57 hrc sertlik ölçülmüş.Vakit ayırıp konu açamadım ama detaylı bir konu açıcam inş.Yol yakıt hariç 77 tl ye 18 kg örsüm oldu.
Super, iste tam bahsettigim şey. Tebrik ederim. Bileginize kuvvet
-
ben 18 kg lik bir c45 dikdörtgen kütüğü indiksüyonla sertleştirmeye verdim.2,9 tl c45 kilogram fiyatı.25 tl sertleştirme ücreti.Çıkan raporda ortalama 57 hrc sertlik ölçülmüş.Vakit ayırıp konu açamadım ama detaylı bir konu açıcam inş.Yol yakıt hariç 77 tl ye 18 kg örsüm oldu.
Çok güzel. :) Ayrıntıları bir konuda paylaşabilirseniz şahane olur.
-
ilk halinin fotograflarını çektim. aslında örs hazır son olarak yüzey parlatıp yanları siyah egzoz boyası ile boyayıp kaynak bir konu oluşturmayı amaçladıgımdan paylaşmadım.inş en yakın zamanda konu oluştururum.
-
Aynen bende bir ara sanayiden bu şekilde ufak bir parça almıştım. Bunların sertleştirilmiş olarak satılanlarıda mevcut. Ellerinde parça olarak kaldıysa daha ucuza verirler.
-
Arkadaşlar çok güzel cevaplar gelmiş, teşekkür ederim.
-
merhabalar sayın ustalarım,Antalyada bu boyutlarda ve bu özellikte çelik satın alabileceğim bir firma bilen var mı?Ayrıca indiksiyon işlemini yapan bir firma varsa buradan bilgilendirebilirmisiniz?Teşekkürler.
-
merhabalar sayın ustalarım,Antalyada bu boyutlarda ve bu özellikte çelik satın alabileceğim bir firma bilen var mı?Ayrıca indiksiyon işlemini yapan bir firma varsa buradan bilgilendirebilirmisiniz?Teşekkürler.
http://pinarcelikantalya.com/
-
geçen haftalarda sanayide bir iş makinası servisinde eski silindirik kırıcı ucu vardı.çok büyük olmasa hurda fiyatına kilosu 1 liradan alcaktım.Malum sadece düz bloktan örs elde ettim.Yuvarlak kesit gereksinimimi karsılardı.Manganez oranı yüksek diye biliyorum.Bu da iyi darbe ve ezilme dayanımı veriyor.Bu kırıcılar hakkında bilgisi olan varsa katkı sunabilir.
-
Ali, kırıcılar veya genel olarak taşla toprakla haşır neşir olan bıçaklar, çeneler, vs yüksek manganlı çeliklerden yapılıyor. Bilindiği gibi mangan aşınma dayanımı çok yüksek bir malzeme, bu aletlerde de çoğunlukla %16 Mn içeren kompozisyonlar kullanılıyor. Bendeki bu bilgi biraz eski ama yine de niteliklerinin değiştiğini sanmıyorum.
-
teşekkürler hocam bende detaylı döküman yoktu ama üniversite malzeme dersinden aklımda kalan manganezin çalıştıkça dahada sağlamlık sagladığı ve dayanımının arttığıydı. İş makinası çalışan uçlarda kullanıldığı yazıyordu dökumanda.Sizce bu kırıcı uç ve kepçe çeneleri amatörler için örs benzeri bir amaca hizmet edermi?
-
Bence iş görür.
-
Teşekkürler hocam.Şahmerdanı olan demircilere gittiğimde alt kısımda dikdörtgen dolu bloklar görüyorum.Onlarda yüzey sertleştirmeli c serisi çeliklerden olabilir diye düşünüyorum.
-
merhabalar sayın ustalarım,Antalyada bu boyutlarda ve bu özellikte çelik satın alabileceğim bir firma bilen var mı?Ayrıca indiksiyon işlemini yapan bir firma varsa buradan bilgilendirebilirmisiniz?Teşekkürler.
http://pinarcelikantalya.com/
cevabınız için teşekkürler.
-
Merhaba Arkadaşlar,
Örs konusunda benim araştırdığım ve size önerim: bulabilirseniz 30cm boyunda tiren rayı işini ufak işlerde görecektir.
-
Merhaba Arkadaşlar,
Örs konusunda benim araştırdığım ve size önerim: bulabilirseniz 30cm boyunda tiren rayı işini ufak işlerde görecektir.
Ah o ray parçasını bir bulabilsek. Ama malesef. Temin etme şansı olan arkadaşlar varsa bir parça da ben alırım.
-
Ray hurdacılarda parça bulunmuyor mu acaba?
Ayrıca ilerleyen zamanlarda dikdörtgen bir örs de ben düşünüyorum.
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
-
Ray genelde 6 metre boy olarak bulunuyor. Parça kesmiyorlar. Gerçi burdurda boy olarak da yok. Daha büyük şehir hurdalıklarına bakmak lazım.
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
İyi bir testere ile yarım saatte kesersiniz.
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
İyi bir testere ile yarım saatte kesersiniz.
Ray halinde ise susuz değil de sulu ve menevişli olmaz mı?
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
İyi bir testere ile yarım saatte kesersiniz.
Ray halinde ise susuz değil de sulu ve menevişli olmaz mı?
Bunu yaptığım için yazdım ama çok doğru bir noktaya değindiniz.
Ben rayı keserken yaklaşık yarısını avuç içi taşlama ile kesmiştim. Bu soru üzerine acaba taşlama ile keserken suyunu kaçırdım da onun için mi başarılı oldum diye düşünmeden edemedim. Ancak, Sefa Hocamın son günlerde bu konuda yaptığı paylaşımı göz önüne alınca, taşlama ile ancak meneviş yapmış olabilirim diye düşünüyorum.
Taşlama ile ulaşamadığım bölümü, yaklaşık yarısını on dakika gibi bir sürede Wisent bimetal testere Ile kestim.
Benim yaptığım budur, ama soru da çok haklı.
Ustalarımız yorum yapacaklardır elbet. ::)
-
Demek ki rayları yumuşak bırakıyorlar. Yüzey tabi haliyle zamanla illa ki sertleşiyordur ama daha aşağıda kalan kısımlar hep yumuşak kalıyor.
-
Dediğim gibi ben yüzey kısmını taşlama ile kesmiştim. Bir dahaki kesişimde yüzeyi testere ile deneyecegim.
-
Durun ben birazdan testreyle bir deneyeyim, sonucu yazarım ;)
-
Biraz önce bimetal testereyle denemeyi yaptım, çok rahat malzemeye daldı. Klasik testereyle olurmuydu bilmiyorum ama bimetal testere kesiyor.
-
Artık açık ve net sanırım.
Hocam sağolun. :)
-
tahminimce raylar çalışan yüzeyde kabuk sertleştirmeye tabi.Ayrıca bahco bimetal testere çok iyi kesim yapmasına rağmen çok hızlı dişleri dökülüyor.Bu testerelerin kronik sorunumu?
-
Konuyu dağıtıyoruz biraz ama, bulabilirseniz Bahcodan ben memnunum. Bendekinin sorunu biraz kalınca olması. Toplamda yaklaşık 3 mm gibi bir kesik oluşturuyor, yani çok daha fazla bir alanı tesviye etmek zorunda kalıyorsunuz. O yüzden Wisent ince olduğu için daha çok onu tercih ediyorum. Diş dökülmesini görecek kadar çok kullanmıyorum sanırım ben.
-
teşekkürler.bahconun ağzı dalgalı olduğundan kesimi biraz geniş oluyor.
-
tahminimce raylar çalışan yüzeyde kabuk sertleştirmeye tabi.Ayrıca bahco bimetal testere çok iyi kesim yapmasına rağmen çok hızlı dişleri dökülüyor.Bu testerelerin kronik sorunumu?
Irwin marka bi metal testereyi şiddetle tavsiye ediyorum, onu kullandıktan sonra bahconun pekde metah bir şey olmadığını göreceksiniz 8)
-
Hes yapıldığı için 2-3 aydır gitmiyordum o bölgeye. Madem testere dalıyor, ilk fırsatta gider denerim.
-
tahminimce raylar çalışan yüzeyde kabuk sertleştirmeye tabi.Ayrıca bahco bimetal testere çok iyi kesim yapmasına rağmen çok hızlı dişleri dökülüyor.Bu testerelerin kronik sorunumu?
Irwin marka bi metal testereyi şiddetle tavsiye ediyorum, onu kullandıktan sonra bahconun pekde metah bir şey olmadığını göreceksiniz 8)
teşekkürler hiç dikkatimi çekmedi bu marka.Temin adreside paylaşabilirseniz herkes adına faydalı olur
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
Ortalıkta sahipsiz mi duruyorlar? O zaman taşıyabileceğin en çoğunu alacak şekilde kesip, alabileceğin kadarını alman, orda paslanıp gitmesinden bence daha iyidir. Kullanabileceğin boyutlara sonra evde bol vakitte getirirsin.
-
Araçla falan taşıyıp da ihtiyacından fazla aldıysan başka ihtiyaç duyana dağıtırsın.
Gitmişken raylarda yazan tarihe ve yazılara da bak bence. Ben bir keresinde 1895 yada 1905 gibi bir şey görmüştüm.
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
Ortalıkta sahipsiz mi duruyorlar? O zaman taşıyabileceğin en çoğunu alacak şekilde kesip, alabileceğin kadarını alman, orda paslanıp gitmesinden bence daha iyidir. Kullanabileceğin boyutlara sonra evde bol vakitte getirirsin.
Ben de bu şekilde 170 cm.lik bir ray bulmuştum, taşıması sorun oldu ama affetmedim. ;D
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
Ortalıkta sahipsiz mi duruyorlar? O zaman taşıyabileceğin en çoğunu alacak şekilde kesip, alabileceğin kadarını alman, orda paslanıp gitmesinden bence daha iyidir. Kullanabileceğin boyutlara sonra evde bol vakitte getirirsin.
Evet atıl vaziyetteler. Eskiden akarsu kışın baya yükselirdi. O yüzden bazılarının yarısı kuma gömülmüş vaziyette. Şimdi hes çalışmaya başladığı için su artık çok çok az olduğundan 2-3 aydır o bölgeye gitmiyordum. Kesebileceğimden bile emin değildim ama bu konuyu görünce en kısa zamanda gidip bir deneyecem.
-
kuma gömülecrk detecede atılmış ha.. Amman araçla gidip 1m gibi artık en uzun sığan boy neyse kesip onları topluma kazandırmak gerek.
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
Ortalıkta sahipsiz mi duruyorlar? O zaman taşıyabileceğin en çoğunu alacak şekilde kesip, alabileceğin kadarını alman, orda paslanıp gitmesinden bence daha iyidir. Kullanabileceğin boyutlara sonra evde bol vakitte getirirsin.
Evet atıl vaziyetteler. Eskiden akarsu kışın baya yükselirdi. O yüzden bazılarının yarısı kuma gömülmüş vaziyette. Şimdi hes çalışmaya başladığı için su artık çok çok az olduğundan 2-3 aydır o bölgeye gitmiyordum. Kesebileceğimden bile emin değildim ama bu konuyu görünce en kısa zamanda gidip bir deneyecem.
bu raylar konusunda bir gelişme var mı acaba? O:-)
-
Devamlı balığa gittiğim yerde tren hattı geçiyor. 2-3 sene evvel hattı yenilemişlerde. Her yerde 2-3 metrelik raylar, eski ahşap kütükler ve demir kazıklar vardı. Bilsem o kazıkların hepsini toplardım bıçak oluyormuş. Şuan bile ray var orda ama kesmek mesele 2-3 metrede başımıza iş açar :)
Ortalıkta sahipsiz mi duruyorlar? O zaman taşıyabileceğin en çoğunu alacak şekilde kesip, alabileceğin kadarını alman, orda paslanıp gitmesinden bence daha iyidir. Kullanabileceğin boyutlara sonra evde bol vakitte getirirsin.
Evet atıl vaziyetteler. Eskiden akarsu kışın baya yükselirdi. O yüzden bazılarının yarısı kuma gömülmüş vaziyette. Şimdi hes çalışmaya başladığı için su artık çok çok az olduğundan 2-3 aydır o bölgeye gitmiyordum. Kesebileceğimden bile emin değildim ama bu konuyu görünce en kısa zamanda gidip bir deneyecem.
bu raylar konusunda bir gelişme var mı acaba? O:-)
Hayır malesef Haziran ayında dolandırılma vakaası yaşadığımdan işyerim arabam herşeyim gitti. O yüzden şuan balığa gitme bile lüks oldu desem yeridir. Eski emektar aracım suzuki carry var ama onada lastik muayene felan lazım. Fırsatı bulduğum an gidecem inşallah.
-
Demiryolu parçaları deyince.
Ülkemizin demiryolları düğüm noktasında en büyük demiryolları elemanları üretim fabrikalarının olduğu mahallede oturuyorduk.
O kadar çok parçaları görüyorduk ki ama evden yapılan tembihlerle o devletin malı deyip tek bir parçayı yerden almazdık.
-
Merhabalar arkadaşlar hurdaliktan birkac pqrca aldim. elimde parca ray var. Mailden ulaşabilirsiniz. muhammettahasari@hotmail.com
-
Hocam rayların ebatları nedir yazar mısınız ?