Bıçak Sanatı - Forum

Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi

Yasin UZ

  • ***
  • 442
  • Yasin UZ - 1993
    • İnstagram
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #20 : 09 Temmuz 2021, 16:04:30 »
Hocam sizde gerçekten çözüm üretme yeteneği var, bravo. :2up
Buna analitik çözüm bulma deniyor sanırım, hangi durumda olursa olsun hemen bir çözüm üretebiliyorsunuz, yada en azından fikir üretebiliyorsunuz. Siz de de bunu çok defa gördüm. Bu bence çok değerli zira güzel bir ürün yapabilmek için makine ve ekipmandan daha çok gereken bir şey diye düşünüyorum.
Teşekkür ederim Orkun ustam sizden böyle şeyler duymaktan onur duydum. Ama benimki biraz tembellikten  :D
Yasin hocam bravo, tam da bahsettiğim şey buydu işte. Tabi ben biraz serbest çalışıp kendime bir referans almayacaktım takozla, iyi ki yazmışsınız böyle bir çözümü düşünebilirim. Hatta akşam eve gidince direkt buna bi yöneleyim, sonucunun memnun edeceğini düşünüyorum.
Eğenin bıçağı değil ömrümü törpülemeye başladığı bir anda aklıma gelmişti. Çok zorda kalmadıkça böyle bir yönteme başvurmamak lazım aslında. Doğrusu taşlama çizgisini gerçekten oluşturmak olmalı.
Müsadenle gördüğüm bir yanlışı düzeltmek istiyorum sırttaki ağızla ilgili.
Birde kabzanın sonundaki kısmı hiç yapmasan çok daha güzel bir bıçak olacak gibi.

AdnanErgün

  • ***
  • 275
  • ae - 1992
  • Meslek: Öğretmen
  • Yer: Konya, Akşehir (İ) / Kayseri (M)
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #21 : 09 Temmuz 2021, 16:25:09 »
.


150 kumda ısıl işlemi yapmanızı öneririm, ısıl işlem esnasında malzeme fazla oksijene maruz kalırsa, biraz da ağırdan alırsanız oluşacak tufalin izleri derine inebilir, doğal olarak tekrar düşük kumlara müracaat edersiniz. Eğe izleri gitt ise bence yeter, 800 kuma kadar boşuna çıkamayın derim.

Adnan hocam boşuna 800 kuma ısıl işlem öncesi çıkmayalım o zaman. Ben sanki şöyle bir şey okudum diye hatırlıyorum, yanlışım varsa düzeltiniz; ısıl işlem öncesi kaba zımparada bırakmak da (makro) çizikler oluşturacağından ısıl işlem aşamasında bu çizgiler kırılmaya-çatlamaya müsait ortamlar oluşturuyor gibisinden bir yazı okumuştum burada.  Eh malum, benim acemi ısıl işlemim ne kadar risksiz olursa ilk bıçağı kırmamaya o kadar uzak olurum diyorum.  :)

150 aslında gayet ince talaş kaldırır, öyle pek önemli bir çizik bırakmaz bıçakta ısıl işlem öncesi için hayli hayli yeyer. Zaten perdahi nihai olarak 220, 240'ta filan bırakmak da yater, bunun üstü biraz fantazi gibi bir şey. :)
Gönlüm mutmain olsun filan derseniz birkac vasamak daha çıkın ama 800 boşa emek olur.

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #22 : 09 Temmuz 2021, 16:35:18 »
Eğenin bıçağı değil ömrümü törpülemeye başladığı bir anda aklıma gelmişti. Çok zorda kalmadıkça böyle bir yönteme başvurmamak lazım aslında. Doğrusu taşlama çizgisini gerçekten oluşturmak olmalı.
Müsadenle gördüğüm bir yanlışı düzeltmek istiyorum sırttaki ağızla ilgili.
Birde kabzanın sonundaki kısmı hiç yapmasan çok daha güzel bir bıçak olacak gibi.

Hocam ilk bıçakta varsın biraz hile yapalım değil mi  :)) Sırttaki çizgi zaten şablondaki gibi olmadı hocam. Ben de öyle beğenmedim ve namlunun ucuna kadar getirdim. Tabi ilk mesajda da yazdığım gibi ucunu bir iki kere bozunca o çizgi de bir miktar kaymış olabilir. Bu arada sırttaki çizdiğiniz yalancı ağızdaki köşeli deseni vermek artık benim için zor, bıçağın profilini çok değiştirmiş olup enteresan bir şey çıkarabilirim gibime geliyor. Bu seferki birazcık yuvarlaksı olsun diyebilirim mecburiyetten.

Kabzanın sonu konusunda da ısıl işlemden önce sanırım kabzayı bıçağın üstüne alıştırırım gibi genelde nasıl bir şey olacağını görmek için. Bakarken öneriniz aklımda olsun, eğer çok hoş durmazsa o kısmı komple alır geçerim. Veya ip deliğini delmeden önce orayı da kapsayacak bir kabza yaparım, gözüme hoş gelirse arkada çıplak kısım bırakmadan bitiririm kabzayı.  :2up
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #23 : 09 Temmuz 2021, 16:38:19 »
150 aslında gayet ince talaş kaldırır, öyle pek önemli bir çizik bırakmaz bıçakta ısıl işlem öncesi için hayli hayli yeyer. Zaten perdahi nihai olarak 220, 240'ta filan bırakmak da yater, bunun üstü biraz fantazi gibi bir şey. :)
Gönlüm mutmain olsun filan derseniz birkac vasamak daha çıkın ama 800 boşa emek olur.

Anlıyorum hocam. Ben böyle parıl parıl, gerekirse polisaj yapabileceğim (bir arkadaşımda vardı) şekle getirmek istemiştim. Hani ilk iş cafcaflı çıksın diyerek tabiri caizse. Ama satensi görünüm de hoşuma giderse dediğiniz gibi 200-300 kum civarı bırakabilirim. Esneğim hocam, her türlü öneriyi alıp düşünüyorum açıkçası.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

Yasin UZ

  • ***
  • 442
  • Yasin UZ - 1993
    • İnstagram
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #24 : 09 Temmuz 2021, 19:23:11 »
Bu seferki birazcık yuvarlaksı olsun diyebilirim mecburiyetten.
Bence bir keçeli kalemle çizgi çekip bak kurtarıyorsa kesinlikle düzlemeni öneririm.
Sırttaki ağızın yuvarlaksı olmaması gerekiyor.
Benim çizdiğim gibi üçgen bir hat, içe doğru kavisli
yada tek, düz bir hat olması gerekir.

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #25 : 12 Temmuz 2021, 10:24:00 »
Bence bir keçeli kalemle çizgi çekip bak kurtarıyorsa kesinlikle düzlemeni öneririm.
Sırttaki ağızın yuvarlaksı olmaması gerekiyor.
Benim çizdiğim gibi üçgen bir hat, içe doğru kavisli
yada tek, düz bir hat olması gerekir.

Hmm yapısal, tasarımsal bir hataysa düzleyelim hocam orayı da. Hem böylelikle ucun sivriliğini de tekrar kazandırmış oluruz.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #26 : 16 Kasım 2021, 11:01:14 »
Ustalarım merhaba, yeni konu açmaktansa buradan sorayım dedim.

Geçen haftasonu bu bıçağımın sertleştirmesini yapayım dedim. Gündüz vakti yapmak zorunda kaldım, öncelikle onu belirteyim. Acemi için yapılmaması gereken bir işlem ama, mecburiyetten işte hep. İlk ısıl işlemde bıçağın sertliğini eğe ile test ettim, ağızda eğe kayarken sırttan baya talaş kaldırdı, ağız yeter bana dedim, menevişe geçtim ama burada tufalleri temizlemediğim için meneviş rengini göremedim. Kafama sonradan dank etti, hemen tekrar giriştim. Öncelikle renkleri yanlış yorumlamamak için mıknatısla test ettim, mıknatıs tutmuyordu. Havanın da görece kapalı olmasına güvenerek iyice takip ettim, sonra pamuk yağına daldırdım bıçağı. Bu sefer bıçağın sırtında da kayıyordu eğe. Sonra hızlıca zımpara ile temizleyip menevişe geçtim. Bıçağı sürekli gözlerken arkadaki muhabbete dahil olmak için kafamı çevirdim, bir kaç saniye sonra tekrar ocağa döndüğümde ağız kısmına yakın yerde mora dönme gözlemledim. Hemen ocaktan alıp tekrar yağa daldırdım ama ağızın uç kısmında biraz menevişi yüksek oldu bıçağın.

Şimdi sorum şu, menevişten sonra da ağızda eğenin kayması gerekli mi? Yoksa menevişten sonra eğenin bir miktar çizmesi, talaş alması normal midir? Eğeyle yapılan testlerde meneviş sonrası ile ilgili hiçbir bilgi bulamadım. Genelde meneviş öncesi gibi tarif ediliyor. Ayrıca zımparalamaya geçtiğimde zımparanın yüzeyde davranışı epey değişmişti, yumuşak haldeki çelikle çalışırkenki gibi zımparalama değil de sanki cama baskı uygulayarak camı siler gibi bir hissiyat vardı.

Bir de benim gibi ocak acemileri için ekleyeyim, kömürün üstünde bıçağı sabit bırakmak ciddi derin izler bırakıyor bıçakta. Bununla ilgili de fazlaca yorum göremedim forumda, araştırma yaptıktan sonra farkettim. Aman bunu gözden kaçırmayın derim.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

dela

  • *
  • 1766
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #27 : 16 Kasım 2021, 11:26:25 »
Eğenin sertliği, meneviş yapılmış bıçaktan daha sert olduğundan, öyle veya böyle talaş kaldırır.

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #28 : 16 Kasım 2021, 11:31:35 »
Eğenin sertliği, meneviş yapılmış bıçaktan daha sert olduğundan, öyle veya böyle talaş kaldırır.

Mehmet hocam Allah razı olsun yüreğime su serptin Vallahi. :)

Tamam o zaman, sırada zımparayı düz yüzeye sabitleyip 1mm yakın kalınlıkta olan ağzımı açmak, sonrasında bileme taşı edinip (makita 1200 düşünüyorum, bilmem aşırı mı fantastik kaçar?) bıçağı tamamen bitirmeyi düşünüyorum.

Kusura bakmayın böyle parça parça da oluyor sorularım ama, kabza yapıştırmak için döküm tipi epoksi uygun olur mu yoksa tüp olan, yapıştırma tipi epoksi mi almam gerekli? Örnek olarak aşağıda verdiğim epoksiyi alırsam mümkün oldukça kendi çapımda mikarta, lineer denemeleri de yapabilirim, döküm tipini sormamın nedeni budur aslında.

https://www.mehmetmarangoz.com.tr/seffaf-epoksi-1250-gr.html?search=epoksi&description=true
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

orkunaydin350

  • *
  • 1684
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #29 : 16 Kasım 2021, 12:01:16 »
Hocam bu ARC(yerli) markaymış. Muhtemelen Özgür(mehmetmarangoz) bunu büyük varil yada bidon olarak alıp küçük ebatlara bölüp satıyor. Bunların sertleştiricileri poliüretan bazlı olduğu için hava aldığı andan itibaren yavaş yavaş bozulmaya başlıyor. Ben açık epoksi ve aynı şekilde vernik almayı doğru bulmuyorum. Ama marka olarak ARC150 denemiştim, çok kötü değil. Döküm tip epoksi, kabza yapıştırmak için çok uygun değil. Kabza yapıştırmak ve ayrıca üretmek için mümkünse laminasyon reçinesi almak lazım. ARC'nin 152 modeli yani. Özgür hangi modelini satıyor bilmiyorum ama ARC üzerinden konuşacaksak daha kalitelisi olan ERA4000 kesinlikle tavsiye ederim. Hem lineer hem de ahşap laminasyon yaptım, gerçekten çok sağlam ve çok iyi penetrasyon kabiliyeti olan bir reçine. ARC mesela kağıda bile tam sızma yapamıyor. Zımpara ürettiğiniz micartayı ısıttığında kağıdın içindeki hava boşlukları balon gibi şişiyor. ERA(4000 modeli) yada PRO-SET(Lam125 modeli) hele ki alabiliyorsanız çok memnun kalırsınız.

dela

  • *
  • 1766
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #30 : 16 Kasım 2021, 12:07:17 »
.........
Mehmet hocam Allah razı olsun yüreğime su serptin Vallahi. :)

Tamam o zaman, sırada zımparayı düz yüzeye sabitleyip 1mm yakın kalınlıkta olan ağzımı açmak, sonrasında bileme taşı edinip (makita 1200 düşünüyorum, bilmem aşırı mı fantastik kaçar?) bıçağı tamamen bitirmeyi düşünüyorum.

Kusura bakmayın böyle parça parça da oluyor sorularım ama, kabza yapıştırmak için döküm tipi epoksi uygun olur mu yoksa tüp olan, yapıştırma tipi epoksi mi almam gerekli? Örnek olarak aşağıda verdiğim epoksiyi alırsam mümkün oldukça kendi çapımda mikarta, lineer denemeleri de yapabilirim, döküm tipini sormamın nedeni budur aslında.

https://www.mehmetmarangoz.com.tr/seffaf-epoksi-1250-gr.html?search=epoksi&description=true

Yalnız, kalkan talaşın şekli önemli. Eğeyle rahat rahat bileme yapacak kadar da talaş kalkmaması lazım.  ;)
Epoksi konusu karışık biraz. İyisi çok pahalı. Herkesin memnun olduğu bir marka var. El çabukluğuna bağlı olarak hızlı kuruyanı var. Yavaş kuruyanı var. Ben olsam, elimde hiç epoksi yoksa, her hırdavatçıda bulunan iran epoksiden alıp kullanırım. Biraz pis kokar. Renkli olduğundan kabzayı sıkıştırmada boşluk bırakmamak lazım.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2021, 12:10:09 Gönderen: dela »

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #31 : 16 Kasım 2021, 12:10:47 »
Orkun hocam forumda Era4000'in namını duymuştum, hatta araştırmıştım o zaman 1 kglık bulamamış, diğerlerinin de fiyatının yüksekliğinden alamamıştım. Şimdi baktığımda 1kglık buldum hepsiburada üzerinde ama nedense yatmalzemeleri.com sitesindekinin yarı fiyatı. Kafam karıştı iyice, elden alacağım satıcı da yok Konya'da. Bu kabzelik hazır tüp kullanacağım herhalde. Çok teşekkür ederim verdiğin uzun bilgiler için  ^-^
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #32 : 16 Kasım 2021, 12:13:06 »

Yalnız, kalkan talaşın şekli önemli. Eğeyle rahat rahat bileme yapacak kadar da talaş kalkmaması lazım.  ;)
Epoksi konusu karışık biraz. İyisi çok pahalı. Herkesin memnun olduğu bir marka var. El çabukluğuna bağlı olarak hızlı kuruyanı var. Yavaş kuruyanı var. Ben olsam, elimde hiç epoksi yoksa, her hırdavatçıda bulunan iran epoksiden alıp kullanırım. Biraz pis kokar. Renkli olduğundan kabzayı sıkıştırmada boşluk bırakmamak lazım.

Yok hocam, o kadar da değildi talaş kaldırması. Ama siz yazınca evde tekrar kontrol edesim geldi, olmazsa 3. kez yaparız ısıl işlemi. :)) Epoksi konusunda aklımı karıştıranları Orkun hocam yanıtladı, sağ olsun. İran epoksi kullansam mı dedim ama bu sefer de o grimsi rengi kesinlikle görünür aradan gibi geldi, göze alamadım. Olmuşken tam olsun mantığındayım, ondan uzuyor her şey bu kadar  :-[
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

Hakan Polat

  • ***
  • 248
  • Meslek: muhasebeci
  • Yer: izmir bayraklı
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #33 : 16 Kasım 2021, 13:38:33 »
Evet Mustafa ustam. Şimdi baktım da ERA 4000 fiyat farklılıkları gösteriyor. Acaba hepsiburada'dan alsak çakma ürün gelir mi?  :-[

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #34 : 16 Kasım 2021, 13:46:08 »
Evet Mustafa ustam. Şimdi baktım da ERA 4000 fiyat farklılıkları gösteriyor. Acaba hepsiburada'dan alsak çakma ürün gelir mi?  :-[

Hakan hocam güvenilemiyor işte. Bu tarz internet satış platformları satıcıları hakkında işlem yapmakta, alıcıya güven vermek konusunda zayıflar. Bir anda 160 lirayı çöpe atmayı istemem sonuçta. Bu kadar değişken fiyat olmasa mağaza puanı yüksek bir alıcıdan alınabilir ama neden böyle afaki farklar var düşündürüyor.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

Yasin UZ

  • ***
  • 442
  • Yasin UZ - 1993
    • İnstagram
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #35 : 16 Kasım 2021, 14:10:40 »

Şimdi sorum şu, menevişten sonra da ağızda eğenin kayması gerekli mi?

Mustafa kolay gelsin.
Ben genelde çelik türüne göre maksimum sertliğe yakın meneviş ısısı seçiyorum. Meneviş sonrası eğe talaş kaldırmıyor. Neredeyse meneviş öncesindeki gibi kayıp gidiyor diyebilirim biraz baskıyı arttırarak sürtünce ancak diş geçirdiğini hissediyorum. Bu bence istenilen sertlik derecesine göre değişim gösterecek bir durum. Şu namlu ucundaki morarmaya gelirsek imkanın varsa ufaktan bir kesici ağız açıp namluyu boydan boya her yerini sert bir yüzeye vurarak o moraran kısımda diğer yerlere göre bir yamulma olacakmı diye bakabilirsin. Önceden yaptığım bir bıçakta namlunun balçağa yakın kısmında fazla ısınma olmuştu bıçağı kullanırken heryer keskin kalırken o kısım hemen dönüyordu.

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #36 : 16 Kasım 2021, 14:24:23 »
Mustafa kolay gelsin.
Ben genelde çelik türüne göre maksimum sertliğe yakın meneviş ısısı seçiyorum. Meneviş sonrası eğe talaş kaldırmıyor. Neredeyse meneviş öncesindeki gibi kayıp gidiyor diyebilirim biraz baskıyı arttırarak sürtünce ancak diş geçirdiğini hissediyorum. Bu bence istenilen sertlik derecesine göre değişim gösterecek bir durum. Şu namlu ucundaki morarmaya gelirsek imkanın varsa ufaktan bir kesici ağız açıp namluyu boydan boya her yerini sert bir yüzeye vurarak o moraran kısımda diğer yerlere göre bir yamulma olacakmı diye bakabilirsin. Önceden yaptığım bir bıçakta namlunun balçağa yakın kısmında fazla ısınma olmuştu bıçağı kullanırken heryer keskin kalırken o kısım hemen dönüyordu.

Sağ olasın Yasin hocam.

Hocam amacım 200-250 derecelerde yapmaktı, ama dediğim gibi çok hızlı renk değişimi olmuş. Gündüz yapmanın da etkisi var. Benim talaş kaldırıyor dediğim profilden bıçak çıkarırcasına baskı ile en kalın diş eğenin talaş kaldırması. Yoksa ince diş eğe sadece yüzeysel çizik bırakıyor, normal bir baskı ile talaş kaldırma durumu yok aslında. Benim durumumda en sert hâli olsun çabası ilk bıçak için aşırı bir istek gibi geliyor bana. O zaman ben ağız açma işlerinden sonra bu kadar sert bir test olmasa da pirinç testine başvurayım ki kesinlikle yapacaktım, pirinç testi de bana ağızın dönüp dönmeyeceği hususunda gerekli bilgiyi sağlar diye düşünüyorum.
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur

orkunaydin350

  • *
  • 1684
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #37 : 16 Kasım 2021, 14:49:09 »
Mustafa hocam eğer acelen yoksa ve sadece sap yapıştırmada kullanacaksan ben sana West System G/flex gönderebilirim bir miktar. Gerçi micarta yada lineer de üretebilirsin ama kıvamından dolayı çok zor olur. Ben 500gr+500gr setini almıştım ama o zaman hayatımızda ve planlarımızda çocuk sahibi olmak yoktu:) Muhtemelen artık onu hiç bitiremem. Açılmışken kullanılsın. Ama dediğim gibi acelen yoksa:) Atolyeye gidebilmem kaç haftamı yada ayımı alır bilmiyorum:)

Yasin UZ

  • ***
  • 442
  • Yasin UZ - 1993
    • İnstagram
  • Meslek: Görsel Sanatlar
  • Yer: Kayseri
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #38 : 16 Kasım 2021, 14:51:36 »
Pirinç testinde sağlıklı bir sonuç için V flat dedikleri ağzın taşlama hattında incelerek kesici ağzı oluşturduğu bir ağız açmak gerekiyor yoksa bizim genelde yaptığımız ikincil kesici ağız double bevel dedikleri pirinç testinde değerlendirilecek bir yapıda değil. Double bevelde incelen kısım 20 derece falan olduğu için mukavemeti çok yüksek. pirince sürterken esnemesi için çok daha ince çok daha düşük açılarda açılmış geniş bir kesici ağız gerekiyor.

MustafaV

  • ***
  • 416
  • Mustafa VAROL
  • Meslek: Muhasebeci
  • Yer: Konya
Ynt: Bitemeyen İlk Bıçağım - Yılan Hikayesi
« Yanıtla #39 : 16 Kasım 2021, 15:14:05 »
Mustafa hocam eğer acelen yoksa ve sadece sap yapıştırmada kullanacaksan ben sana West System G/flex gönderebilirim bir miktar. Gerçi micarta yada lineer de üretebilirsin ama kıvamından dolayı çok zor olur. Ben 500gr+500gr setini almıştım ama o zaman hayatımızda ve planlarımızda çocuk sahibi olmak yoktu:) Muhtemelen artık onu hiç bitiremem. Açılmışken kullanılsın. Ama dediğim gibi acelen yoksa:) Atolyeye gidebilmem kaç haftamı yada ayımı alır bilmiyorum:)

Orkun hocam teklifin için çok teşekkür ederim. Bıçak çok süründü konuda da göründüğü üzere, ben derdimi bir şekilde çözerim bahsettiğin tarihlere kadar ama elindeki malzemenin ziyan olmaması açısından ücreti mukabilinde talip olabilirim. Bunu o zaman geldiğinde tekrar konuşuruz. O:-)
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2021, 15:26:23 Gönderen: MustafaV »
Sanma şâhım herkesi sen sâdıkâne yâr olur