Bıçak Sanatı - Forum

Geleneksel Japon El Sanatları

Geleneksel Japon El Sanatları
« : 08 Ocak 2012, 03:28:28 »
Videoları paylaşmak istedim, özellikle 1. videoda gelenksel bıçakların yapımıyla ilgili bir bölüm var, bileme meraklılarına duyurulur ;)
Ustaların yüzlerindeki mütevazi ve dingin ifadeye dikkatinizi çekerim, ben etkilendim doğrusu.

http://www.youtube.com/watch?v=3PIou_tyv1w&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=qzd7FrdqO3U&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=vff9XP2nKX4&feature=related
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2012, 04:58:53 Gönderen: Sefa Çabuk »

tarpoon

  • ***
  • 4739
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #1 : 08 Ocak 2012, 04:44:31 »
  hayatın cenderesıne gırmışız. yok gecım derdı  onu almalıyım bu böyle olsun ,o olmasın..    derken bır bakmısız yaşamdan pek bır tad,huzur alamadan  yolun sonunu görmeye yaklaşmısız :-\      ben kendı adıma boyle olmasını ıstemıyorum şahsen..  belkı bırgun  o dıgınlıkle bıçaklarını yapanlardan oluruz bızde  :)  güzel paylaşım,  teşekkür ederim Sefa usta   :) 


Sefa usta   bu ustalar  çelığı soğuk olarak dövüyorlar ::)  soğuk olarak dövulebılınırmı..?
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2012, 04:48:12 Gönderen: Taner Salar »
“ İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten daha kolaydır ”    :)

ugurcan_20

  • ***
  • 1232
  • Uğurcan Köylü 1995
  • Meslek: Öğrenci
  • Yer: Denizli
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #2 : 08 Ocak 2012, 04:57:42 »
Hocam zaten dövme işine merakım vardı, bu videolarla iyice heves yaptım. :)

Bakalım yarın hava iyi olursa uygun bir yerde mangalı yakıp başlıyacağım dövme işine.

Sağolasın paylaşım için. :)

Saygılar...

Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #3 : 08 Ocak 2012, 04:57:58 »
Orada su verme işleminden sonra daha sıcakken düzeltmek amacıyla dövüyorlar, menevişlemi işleminden sonra dövülebilir aslında. elbette menevişlemenin hangi sıcaklıkta yapıldığı da önemli, örneğin 100-150 dereceler arasında menevişleme işleminden sonra dövmek büyük olasılıkla kırım yaşatır ama daha yüksek menevişlerde ( özellikle menevişleme sıcaklığı daha soğumadan) düzeltme amacıyla dövme yapılabilir.

emrekipmen

  • *****
  • 6065
    • Seçme Bıçaklar Albümüm
  • Yer: Bodrum
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #4 : 08 Ocak 2012, 16:22:52 »
Bir de hatırlarsanız, genelde ağız dışındaki bünyenin çoğu oldukça sünek bırakılıyor, dolayısıyla ağıza vurmadığı sürece oldukça yüksek toleransı var....
Sefa ustam videolar için teşekkürler, daha izleyemedim ama kesinlikle yapılacak işler listemde  ;)

Kipmen Sanat web sitesi

vedatgizlenci

  • ***
  • 308
  • Meslek: Emekli
  • Yer: Bursa Mudanya
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #5 : 08 Ocak 2012, 18:07:29 »
Sefa Hocam videolar için teşekkürler. Özellikle teknolojinin çok gelişmiş olduğu Japonyadan olması çok düşündürücü. Vahşi kapitalizm çağını yeni yaşadığımızdan bize oldukça yabancı  :o. Bize öğretilen işi en hızlı en düşük maliyetle yapmanın yolları. Aksi halde eve ekmek götüremezsiniz. Birde bedevi medeni farkı sanırım aslında el sanatları gerçekten medenilerde gelişiyor göçebelerde değil. Osmanlıda da el sanatlarının önemli kısmının yerleşik g.müslümlerce gerçekleştirilmesi tesadüf değil. Kusura bakmayın biraz konu dışı oldu ama bence araştırılması gereken sosyolojik bir şey bu.

yusuf biçer

  • *
  • 1415
  • Meslek: sanat tarihçi
  • Yer: osmaniye
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #6 : 08 Ocak 2012, 18:35:49 »
Sefa Hocam videolar için teşekkürler. Özellikle teknolojinin çok gelişmiş olduğu Japonyadan olması çok düşündürücü. Vahşi kapitalizm çağını yeni yaşadığımızdan bize oldukça yabancı  :o. Bize öğretilen işi en hızlı en düşük maliyetle yapmanın yolları. Aksi halde eve ekmek götüremezsiniz. Birde bedevi medeni farkı sanırım aslında el sanatları gerçekten medenilerde gelişiyor göçebelerde değil. Osmanlıda da el sanatlarının önemli kısmının yerleşik g.müslümlerce gerçekleştirilmesi tesadüf değil. Kusura bakmayın biraz konu dışı oldu ama bence araştırılması gereken sosyolojik bir şey bu.

Vedat bey söylediklerinize itirazım var

şöyle ki; 

Japonlara çok saygım var onlar dünyanın en iyi kılıcını yapmış ve bunu sistematikleştirip geleneksel olarak günümüze kadar getirmiş ve hala koruyor olabilirler ama bu kılıç teknolojisi küçük bir adadan dışarı çıkamamış Bu yüksek çelik teknolojisi japonların birbirlerini kesmesinden başka bişeye yaramamış


        Sizin ve çoğu insanımızın hafife aldığı göçebelik de bir medeniyet biçimidir
ve göçebelik her medeniyetten bişey kaparak ve bunu yorumlayıp kendisine göre geliştirerek kendi medeniyetini ve teknolojisini yaratmıştır.Bizim göçebeliğimiz keyfi bir göçebelik değildir Güçlü ve sayıca  kalabalık düşman milletlerin karşısında stratejik olarak hayatı idame ettirmenin yolu yüksek teyakkuz ve yüksek hareket kabiliyeti olan  göçebelik olmuştur

o zamanın yüksek teknolojileri eğer, üzengi, yay, ok, kılıç, bıçak, çadır, tekerlek, arabalar vsydi

ha bunlar günümüzün modern dünyada bize pek bişey ifade etmese de o zamanın en yüksek mühendislik harikalarıydı

 Şu anda bile kılıçta bıçakta ok ve yayda o dönemin teknolojisi yakalayabilmiş değiliz

     Yakın tarihe gelince

     Osmanlının son dönemlerinde Türklerden fedakarlıkla askerlik görevi beklenmiş dedelerimiz savaşa gidip ölmüş şanslıysa çok azı dönebilmiştir Savaşlarda çok yetişmiş insanımız kaybolup gitmiştir. Bu arada sanatsal faliyetler de doğal olarak gayri müslümlere kalmıştır.

« Son Düzenleme: 08 Ocak 2012, 18:40:21 Gönderen: yusuf biçer »
Yusuf BİÇER / Adana 1974
Susuyorsak zannetme ki korkudan; saygıdan...edepten...

vedatgizlenci

  • ***
  • 308
  • Meslek: Emekli
  • Yer: Bursa Mudanya
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #7 : 08 Ocak 2012, 18:42:36 »
Evet haklı yönleriniz de var. Benim yazdıklarım asla göçebe toplumları küçümsemek anlamına gelmemeli öyle anlaşıldıysa bile anlatamadığımdan dolayı özür dilerim. Bu konu gerçekten çok uzun ve ayrıntıya girilmesi gerekir. Sadece sanatın bizde neden geri kaldığına ilişkin düşüncelerimi belirtmek istedim tartışma açmak değil. Cevabınız için sağolunuz.

yusuf biçer

  • *
  • 1415
  • Meslek: sanat tarihçi
  • Yer: osmaniye
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #8 : 08 Ocak 2012, 18:43:53 »
duyarlılığınıza ben de teşekkür ederim

 
Evet haklı yönleriniz de var. Benim yazdıklarım asla göçebe toplumları küçümsemek anlamına gelmemeli öyle anlaşıldıysa bile anlatamadığımdan dolayı özür dilerim. Bu konu gerçekten çok uzun ve ayrıntıya girilmesi gerekir. Sadece sanatın bizde neden geri kaldığına ilişkin düşüncelerimi belirtmek istedim tartışma açmak değil. Cevabınız için sağolunuz.

sanatın bizde geri kalması osmanlının çöküş döneminden başlıyor yani 200 yıllık birdönemden bahsediyoruz
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2012, 18:47:48 Gönderen: yusuf biçer »
Yusuf BİÇER / Adana 1974
Susuyorsak zannetme ki korkudan; saygıdan...edepten...

karadağlı

  • **
  • 152
  • Meslek: mekanik-kaynak-montaj
  • Yer: eskişehir
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #9 : 08 Ocak 2012, 22:32:32 »
hocam paylaşım çok iyi teşekkürler :)
KULDAN KULA ZARAR GELMEZ HAK ZARAR YAZMADIKÇA.HAK KULA ZARAR YAZMAZ KUL AZMADIKÇA.

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 45
  • *****
  • 9424
    • www.eylemcengiz.com
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #10 : 08 Ocak 2012, 23:31:25 »
Sanat bizde şehirlerde çok ileriye gidip gidip felaketlerle resetlenmiş tarih boyunca. Ancak belki de varlığımızın sanatımız kadar yara almamasını göçer atalarımıza borçluyuz. Üstelik göçer atalarımızın taşıdığı sanatsal miras da şehirli atalarımızınkinden eksik değil ancak farklı ve zamanla daha az değişen bir miras olduğundan çok daha öncesine ait kültürel mirasımızı bize aktarır. Kilimlerde tamgaların yaşaması buna çok iyi bir örnektir.

Resetlenen bilim ve sanat mirasımıza Merv çok iyi bir örnek.  1221'deki Moğol katliamında sağ bırakılanlar yalnızca 400 adet sanatçı olmuştur ve bunlar da alıp götürülmüştür. Muhtemelen bu çalınan miras, Moğolları Türkleştiren şey olmuştur.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

circassian

  • ***
  • 1130
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #11 : 09 Ocak 2012, 17:57:14 »
Sunlarin arka yuzlerinin nasil yapildigini merak ediyorum bu gunlerde , bu filmlerden biraz da olsa bir fikrim oldu. Gerci senin de ozel olarak bir fikrin varsa ogrenmek isterim. Internette birsey bulamadim.
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy

Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #12 : 09 Ocak 2012, 19:12:51 »
Arkasından kastın nedir?

deserteagle

  • Eylem Cengiz, 45
  • *****
  • 9424
    • www.eylemcengiz.com
  • Meslek: elektronik ve hab. müh.
  • Yer: İstanbul, Kırklareli
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #13 : 09 Ocak 2012, 20:15:29 »
Japon keskilerininin alt yüzeyi ağızdan biraz sonrasından itibaren konkav olur.
Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar
Namık Kemal
Instagram'da ben

circassian

  • ***
  • 1130
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #14 : 09 Ocak 2012, 22:21:15 »
Eylem soylemis ama ben de soyliyeyim , japoniklerde,  katate ( tek egimli ) kesicilerin neredeyse hepsinde -bileme kolayligi acisindan - duz olan yuzeylerinde  ( yani arka yuzeylerde ) belirgin bicimde bir icbukeylik yapiliyor. Bu form , kenarlarda duz olan yuzeylerin tasa surulurken kolaylikla yeniden duzlenebilmesini sagliyor.  Surtunen yuzey azaldigindan tastan da tasarruf etmek ba'abinda yani.  Resimlerde iskarpela takimi var mesela , bunlarin degisik genisliklerde olan her birinin arkasinda bu sekilde bir icbukeylik yapmak icin ozel formlarda taslar kullanildigi dusunulebilir. Ama asindirma cizikleri cogunlukla enine degil de , boyuna oluyor.

Diger taraftan , el rendesinin bicaginda ( senin yaptigin   :) ) resimde gorulen arka yuzeydeki icbukeylik oyle tasla masla yapilamayacak gibi gozukuyor. Filimlerin birinde birkac saniye ustalarin nasil bu isi yaptiklari hakkinda bir goruntu buldum , sagol valla. Acaip ise yaradi, ruyalarima girer benim , bir ise takilirsam.
« Son Düzenleme: 09 Ocak 2012, 22:49:08 Gönderen: circassian »
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy

Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #15 : 09 Ocak 2012, 23:35:26 »
El rendelerine sayende bende takıldım, acayip hoş bir işlevselliği var. Sanırsam heralde galiba bende yapacağım   ;)
Detaylı bıçak durumu ve aletin açıklamasını burada yapmışlar açılan sayfadaki videoyu izlemende yarar var.
http://woodtreks.com/the-use-and-characteristics-of-japanese-hand-planes/156/

circassian

  • ***
  • 1130
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #16 : 10 Ocak 2012, 18:35:55 »
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy

circassian

  • ***
  • 1130
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #17 : 10 Ocak 2012, 19:12:47 »
senin laminanin su andaki ( yarim yamalak ) hali ve dandik camdan bir dai ( agac kismi iste ) denemesi.  Elim alissin meseden yapmayi dusunuyorum. Cook dikkatli bakarsan 1000 tas ile ocak kaynagi cizgisi gozukuyor. 6000 de filan cam gibi cikar.
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy

Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #18 : 10 Ocak 2012, 20:01:53 »
Evet farkediliyor, yönünü karıştırmayasın  ;) Ukalalık saymazsan bir iki şey söylemek isterim. Bıçağın kesici köşeleri olmaması gerekiyor gibi gözlemledim. Bir şey daha, rendenin ahşabının üzerindeki bıçağın gireceği kanalın biraz dış bükey olması gerekiyor gibi bir gözlemim oldu, sendeki düz görünüyor. Bu sanki bıçağın kolaylıkla çıkmamasını sağlıyor gibi düşündüm. İşi neredeyse bitirmişsin, keşke hazır başlamışken sert ve kurumuş bir ağaç kullansaydın.

circassian

  • ***
  • 1130
  • Burak Ekit
  • Meslek: dis hekimi
  • Yer: istanbul-besiktas
Ynt: Geleneksel Japon El Sanatları
« Yanıtla #19 : 10 Ocak 2012, 20:08:12 »
Iskarpelayi iyi kullanamiyorum . Evet , agac yatagin ,bicagin duz ( arka ) yuzundeki icbukeylige oturmasi lazimmis ama oyle kolay is degil o . Ayrica benim bicak duz zaten :) Kesici koselerden emin degilim biraz daha bakarim.  Bazi bicaklarda bayagi keskin koseler gordum . Anahtar kelime olarak kanna-mi dedin mi cikiyorlar. Ya da sadece kanna da olur .

Laminayi karistirmamak icin kivilcimlara baktik , ama cok da emin degilim harbiden :)

not : orijinali bu , yerse  :)
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2012, 20:11:22 Gönderen: circassian »
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Ali Rusen ( ya da Koroglu ) 16,yy