Bıçak Sanatı - Forum

Kübrik ve Zifir

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Kübrik ve Zifir
« : 11 Ocak 2021, 22:22:56 »
ilk taslağını yaklaşık 1 sene önce çizdiğim Kübrik modelini hazırlarken kendiliğinden ortaya bir de Zifir adını verdiğim model çıktı. yanaklar iki çakıda da ck67. namlular 80crv2. birleşim unsurları bakır ve şişirme yöntemiyle sabitlendi. sanırım kendimi en iyi yansıttığım, ömrümün sonuna kadar bakmaktan keyif alacağım bir tasarım oldu Kübrik.

isimlerinin hikayeleri de enteresan oldu. uzun, ince hatlı bir çakı zifir. bir sabah yolda giderken Haluk Leventin zifiriyim şarkısını duyunca isme karar verdim. şu beyit de zifir kelimesinin uzun oluşunu destekler nitelikteydi benim için. "şeb-i yeldayı müneccimle muvakkit ne bilir, müptela-ı gâma sor kim geceler kaç saat". yani en uzun geceyi falcılar, vakti tayin edenler nerden bilebilir, gecelerin kaç saat olduğunu gam ehline sor. zifir ismine karar verdikten sonra bir arkadaşıma, diğer tasarıma bir isim teklif etmesini söylerken, hangisi dedi, full metal jacket dedim. gerçi ikisi de aynı özellikteler ama... o zaman kübrik olsun, o filmin yönetmeni kübrik dedi :) keskin hatları ve açıları kübist çizgileri de biraz andırdığı için ses benzerliğinden ona da kübrik dedim. bu detayı, çalışmalarına isim vermekte zorlanan arkadaşlar varsa, topa gelişine nasıl vurulur örnek olsun diye anlattım ;)

durum budur  8)








testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

Basat

  • ***
  • 211
  • Meslek: Memur
  • Yer: Tatvan
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #1 : 11 Ocak 2021, 22:37:17 »
Elinize sağlık, fazlasıyla özgün ve şık modeller meydana çıkartmışsınız.
Bakınca aklıma ilk gelen, karbon bıçağı kullanmayı bilen kişilere kullanmak nasip olur inşallah.
Bu modellerin özgünlüğüne yakışır kılıflarda yoldadır inşallah, zira friction folder çakılar için emniyet açısından kılıf zaruri gibi geliyor hep bana.
İyi çalışmalar.
Başarılı olan insanların ortak özelliği, çok çalışmalarıdır.
———————————————————-
https://www.instagram.com/avci_knives/

Muhammet Acar

  • **
  • 397
  • Meslek: ...
  • Yer: İstanbul
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #2 : 11 Ocak 2021, 22:53:35 »
Elinize sağlık ustam, muhteşem olmuşlar. Mahzuru yoksa bir iki şey sormak istiyorum. Çakı profillerini lazer kesimle mi elde ediyorsunuz yoksa her seferinde ince ince eğe ile işleyerek mi ? Malum çakı diğer sabit namlu gibi olmuyor. Diğer merak ettiğim husus çeliği karartmak için ne kullandığınız. Saygılar.
'' Gayret bizden, tevfik Allah'tan. ''
'' Nasıl yaşarsanız, öyle ölürsünüz. Nasıl ölürseniz, öyle dirilirsiniz. ''

orkunaydin350

  • *
  • 1874
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #3 : 12 Ocak 2021, 15:11:04 »
Ustam ellerine sağlık. Etkileyici bir güzelliği var her ikisinin de. Uzunca bir süre aklımdan çıkmayacak bıçaklar kesinlikle. Düz olanın sadeliği ama üzerindeki desenler ve tanto uçlu olanın hatları, kıvrımları, her ikisinin de ruhunu yansıtıyor. Her ikisinin de sıcaklığı ve ruhu var gibi.
Kendi yaptığım bıçaklardaki mekanik ve soğuk duruşu nasıl değiştirebilrim diye uzunca süredir düşünürken karşıma "aha böyle" der gibi çıktılar.
Bugün sabah işe geldiğimden beri ikisine de bakıyorum, ancak şimdi yazmaya karar verdim. Görüp de hiçbir tepki vermemek olmayacak, sadece eline sağlık demek de gerçekten içimden geçenler değil, yani birebir aynısını kopyalamak istiyorum, o derece sevdim. :D

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #4 : 12 Ocak 2021, 15:29:22 »
Basat hocam kılıf yok bunların yanında. dediğin gibi kılıf ekstra bir güvenlik sağlıyor, o konuya katılıyorum. ama pivotun sıkma derecesine bağlı olarak açılıp kapanma durumu kontrol altında tutulabiliyor.

Muhammed bu modelden yaklaşık 4 tane elimle tek tek plakadan kesip, ölçüp biçerek yaptım. şimdi artık sistem ve tasarım oturduğu için bundan sonrakileri lazer ile kestirdiklerimden yapacağım. yaptığım çalışmalarda lazer kullanımını şöyle değerlendiriyorum açıkcası: eğer benim kendi kabiliyetlerim(teknik eksiklikleri bunun biraz dışında tutuyoru) doğrultusunda yapamayacağım birşeyi lazer kesim ile yapmayı doğru bulmuyorum. fakat yapabildiğim bir uygulamayı çokça yapacaksam da lazer imkanı kullanmaktan çekinmiyorum.

karartmak içinse gun blue, soğuk meneviş kullanıyorum. üstüne bir de stonewash yapınca gerçekten güzel bir doku oluşuyor.

Orkun, adres ver 8)
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

Şaban Kurt

  • ***
  • 1182
  • Meslek: Kamu
  • Yer: Bilecik
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #5 : 12 Ocak 2021, 15:57:31 »
Elinize sağlık ustam hepsi birbirinden güzel görümtüyü kirletecek hiç bir şey yok üstünde sade ve net
böyle işleri seviyorum elleriniz dert görmesin  :)
Gendarmerie Special Operation...

dela

  • *
  • 2114
  • Mehmet UYSAL
  • Yer: Mahmudiye / Eskişehir
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #6 : 12 Ocak 2021, 17:01:23 »
Basat hocam kılıf yok bunların yanında. dediğin gibi kılıf ekstra bir güvenlik sağlıyor, o konuya katılıyorum. ama pivotun sıkma derecesine bağlı olarak açılıp kapanma durumu kontrol altında tutulabiliyor.

Muhammed bu modelden yaklaşık 4 tane elimle tek tek plakadan kesip, ölçüp biçerek yaptım. şimdi artık sistem ve tasarım oturduğu için bundan sonrakileri lazer ile kestirdiklerimden yapacağım. yaptığım çalışmalarda lazer kullanımını şöyle değerlendiriyorum açıkcası: eğer benim kendi kabiliyetlerim(teknik eksiklikleri bunun biraz dışında tutuyoru) doğrultusunda yapamayacağım birşeyi lazer kesim ile yapmayı doğru bulmuyorum. fakat yapabildiğim bir uygulamayı çokça yapacaksam da lazer imkanı kullanmaktan çekinmiyorum.

karartmak içinse gun blue, soğuk menevişş kullanıyorum. üstüne bir de stonewash yapınca gerçekten güzel bir doku oluşuyor.

Orkun, adres ver 8)

Gel de kafana takma.  ::)

maytir

  • ***
  • 288
    • ARTVENTURE Reklam Tasarım
  • Meslek: Grafik Tasarımcı - KRAV MAGA Eğitmen
  • Yer: İstanbul
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #7 : 12 Ocak 2021, 17:44:28 »
Ellerinize sağlık,
Çok güzel olmuş. Düz olana bayıldım özellikle
Mustafa Aytır
10-02-1971 - İSTANBUL
https://www.instagram.com/atolye_maytir/

Ersin Özdemir

  • ***
  • 2442
  • Meslek: Satış pazarlama ( Makine teknikeri ) Astas
  • Yer: İstabul- Edirne
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #8 : 12 Ocak 2021, 21:20:25 »
ahhh ahh iki zaman var bende bir icimdeki zaman birde dışımda ki zaman
mükemmel çakılar ustam eline sağlık Emin abi
tamda görünce iste Emin abinin elinden cikan urunler diyebilirim harikulade

atikmehmet

  • ***
  • 1180
  • Mehmet ATİK - 1984
  • Meslek: Şehir Plancısı
  • Yer: İstanbul
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #9 : 12 Ocak 2021, 22:52:39 »
Abi ellerine sağlık. Ne zamandır beklediğimiz konulardı. Artık açsan açsan yeni bir konu diye bi hal olduk. :) Çok karakterli çakılar olmuşlar. üzerindeki desenleri renkleri formları ancak bu kadar yakışır. Bu arada ben Zifiri beğendim. Daha bir delikanlı geldi gözüme. Resimlerdeki fonda bu bıçaklar gelse de bende fotoğraf çekilse diye oluşturulmuş gibi çok hoş olmuş. Tekrar ellerine sağlık
Nece yitik biçek erse öz sapın yonumas
www.instagram.com/atik_mehmt/
www.mehmetatik.com

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #10 : 13 Ocak 2021, 00:53:01 »
teşekkür ederim arkadaşlar... Mehmet bu arada fonu da bu çakıları fotoğraflamak için yaptım  :D mdf üzerine hobi betonu ve akrilik boya ile diye kısaca özetleyebilirim. böyle fonlar yapmak da son zamanlarda çok keyif aldığım uğraşlar arasında, vakti olana kesinlikle tavsiye ederim...
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

orkunaydin350

  • *
  • 1874
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #11 : 13 Ocak 2021, 09:11:53 »
Emin hocam ben takıldım bunlara, biraz teknik detay öğrenmek istiyorum. Yüzeydeki desenleri nasıl yaptığını anlatabilir misin?
  • Mesela 1 numara ile işaretlediğim ve en çok merak ettiğim desen sanki çekiçlenmiş yada kumlanmış gibi görünüyor ama doğru tahmin mi? Çok sık ve çok küçük darbeler varmış gibi görünüyor. Bu yüzeyi nasıl oluşturdun? Sol kenarı yuvarlak eğe sanırım, onu tahmin edebiliyorum.
  • 2 numara ile işaretlediğimin alt zemini gene darbeli ama bu sefer üzerinde kalem işçiliği var gibi. Yani eğe ile düz çizikler atılmadığı belli çünkü kavisli çizikler var. Bunları nasıl oluşturdun?
  • 3 numara ise benim favorim ve hatta kesin yapmayı deneyeceğim bir yüzey. Kenarlar yuvarlak eğe işçili gibi görünüyor ama yüzeye ne yuvarlak eğe ne de üçgen eğe diyebiliyorum. Formu belli olmayan bir talaş kaldırma ama çok güzel olmuş. Bunu biraz daha detaylı anlatabilir misin?
  • 4 numara namluda 2 numara ile aynı kalem işçiliği gibi görünen desenler var sanırım doğru mu? Yani 2 numaradaki tekniği kullandığını tahmin ediyorum. Sırt ise yuvarlak eğe gibi görünüyor. Bu da favorim olan namlu, muhtemelen bunu da deneyeceğim ama sadece sırtdaki yuvarlak eğe desenleriyle. Şimdilik bana yüzeydeki kalem işçiliği dediğim desenler ağır bir edebiyat eseri gibi geliyor. :D

Hakan Polat

  • ***
  • 245
  • Meslek: muhasebeci
  • Yer: izmir bayraklı
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #12 : 13 Ocak 2021, 11:30:01 »
Maşallah. Çok güzeller. Tam oturup seyretmelik. Elleriniz dert görmesin ustam.

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #13 : 13 Ocak 2021, 19:45:38 »
Orkun üzülerek belirtmeliyim ki bunlarda hiç eğe işi yok. yuvarlak eğe ile yapıldığını tahmin ettiğin kısımları bant zımparanın parmak taşlamasında yapıyorum. bu benim bıçaklarımın hemen hepsinde var zaten. hem namluda hem de kabzada. bu deseni 1 numaradaki çakı gibi sıra sıra yapmak yerine yüzeyin tamamını kaplayacak şekilde yaptığımda ise üç numaradaki yüzey meydana geliyor. bu tadı alabilmek ise biraz cesaret(hata yapmaktan korkmamak anlamında) istiyor sanıyorum. ben önce yüzeyin tamamını boydan boya çapraz oyuklar şeklinde bozup, sonra kenarlardan içe doğru o yontu hareketini yapıyorum parmak taşlamada. bir süre sonra yüzeyde hiç "ellenmemiş" yer kalmadığını görünce de bırakıyorum. 1 numarada ise biraz daha titiz, sıra ile o yontuyu meydana getiriyorum, açısını değiştirerek uzunluğunu ve derinliğini sürekli farklılaştırıyorum ki sıradışı bir görüntü oluşşun. yazarak anlatmak zor inan ama makina başına cesurca geçtiğinde sen ve tüm arkadaşlar çok rahat yaparlar diye düşünüyorum. gerçi ben sanırım bin tekrardan fazla yapmışımdır bu uygulamayı :) belki bi tık daha homojen gözükebilir ilk yapanınkine göre ;)

bir numaradaki dokuyu çok önceden uygulamıştım fakat Sefa ustamla birlikteyken bana gösterdiği bir yöntemi de zaman zaman uyguluyorum. dremelin freze uçlarıyla yapıyorum bu deseni. özellikle küre şeklindeki freze ucunu takıp, önce tüm yüzeyi hiç bastırmadan, hatta parçanın freze ucuna hafifi hafif çarpması şeklinde aşındırıyorum. sonra da parçayı sabitleyip bu sefer biraz daha bastırarak daha az bir yüzeyde doku oluşturuyorum. en sonda da hedeflediğim dokunun türüne göre baskıyı ve yoğunluğu ayarlayıp tek tek, gezdirmeden, kararlı bir hareketle yüzeye küre ucu dokundurup kaldırıyorum. haliyle aslında her bıçakta farklı bir doku meydana çıkıyor.

iki numaradaki kesikleri de yine dremelin kesme diskleriyle yapıyorum. iki çeşit kesme diski var dremelin, metal kesme diskleri en olarak daha kalın bir çizgi bırakıyor ki bunu ekseriyetle namlularda kullanıyorum. bazen de kabzalarda çok daha kırılgan ve ince olan bir kesme diski var, onu kullanıyorum. ama bu çizgilerde, parmak taşlamada yaptığım yontularda ve yüzeyde kullandığım küre freze ucunda hep ortak bir özellik var, kararlı hareket. yani bir hamlede işlemin tamamlanması. eğer kayma yaşanırsa izler silik bir şekilde ortaya çıkıyor. çizgi izleri içinde aynı şekilde önce hangi istikamete ne kadar çizgi çekeceğime karar verip ona göre tek hamlede, bir seferde çizgiyi tamamlıyorum. arada kaçırdığım yerler olunca, o kısımdan geçen başka bir açıya sahip çizgi çiziyorum. ;D öyle öyle yüzeyde bir yoğunluk kıvamı elde ettiğimde de bırakıyorum bu işlemi de korkmadan kararlı bir şekilde deneyebilirsin. ben bu uygulamadan da en azından bin adet yaptığım için belki ilk üç beş örnekte çok homojen ve düzgün çizgiler çizemeyebilirsin ama çok kısa vakitte bir tat yakalarsın diye düşünüyorum.

tüm bu örneklerin bir diğer ortak özelliği de soğuk meneviş üzerine bir de stonewash yapmış olmam. soğuk menevişi zaten biliyorsun. taş yıkamayı ise şöyle yapıyorum:  bir plastik borunun içine koyduğum seramik taşlar var ve malzemeyi hafif wd40 ile yağlayıp bu boruya atıyorum, kapağını kapatıyorum ve yatay bir halde başlıyorum elimle çalkalayıp sallamaya. bazen sürtünme, bazen de çarpma olacak şekilde sanırım 30-40 kez sallayıp sonra kontrol ediyorum dokuyu. olmadıysa tekrar aynı işlemi yapıyorum. çok uzun sürmeyen ama sonuçlarını çok sevdiğim bir işlem, bunu da mutlaka denemelisin  ;)


öğrenmek istediğin başka bir kısım varsa veya detaylandırmamı istediğin, hiç çekinme  :)
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

orkunaydin350

  • *
  • 1874
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #14 : 14 Ocak 2021, 09:05:45 »
Uzun uzun anlattığın için teşekkürler ustam, çok sağol.

Ben ilk markalama yöntemini gördüğümde çok şaşırmıştım. Hep dişçi aleti gibi yada kuyumcu aleti gibi milim-milim oyuluyor zannediyordum. Sonra gördüm ki asit ve elektrik akımı doğru sınırlar içerisinde birkaç saniyede hatasız ve sınırları taşmadan oyma yapıyor. Galiba bilinç altımda bıçakçılık konusuyla ilgili "her işin bir kolayı vardır" gibi bir yanılgı yatıyor. Sanki henüz öğrenmediğim bir metod var ve o yöntemle hızlı ve kolayca yapabilecekmişim gibi geliyor. :) Meğer gene çok denemek, hatasız yapmaya uğraşmak, emek vermek, kısacası çok çalışmak gerekiyormuş.

Yeterince detaylı anlatmışsın, eminim birilerinin işine yarar ama ben bu işleri yapmaya cesaret edebilirmiyim bilmiyorum. Tekrar eline emeğine sağlık ustam. :2up İnşallah bir gün bu işlemlerin nasıl yapıldığını canlı görme fırsatımız olur. Hatta önümüzdeki online toplantıların konularından biri bu mu olsa? O:-) Mesela sen canlı yayında bize göstersen... Güzel konu olmaz mı? ;D

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #15 : 14 Ocak 2021, 13:00:59 »
valla seve seve gösteriririm, o zaman fark edeceksin ki sen ve herkes yapabilir. telefondan bağlanmam gerekcek o zaman sanırım ama bant zımpara kısmı biraz zor olabilir, o kısmda çok toz var :) fakat dremel ile yaptığım aşamaları elbette seve seve... ama şu sert lehim işi...
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #16 : 14 Ocak 2021, 21:02:41 »
Sert lehim vörkşop u yapacağım bir ara  :))

emin albayrak

  • *****
  • 3909
  • Meslek: grafik tasarımcı - 1979
  • Yer: istanbul / üsküdar
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #17 : 14 Ocak 2021, 21:19:02 »
Sert lehim vörkşop u yapacağım bir ara  :))

Orkun bak hala devam ediyor mağduriyetim :'(
testinin içinde ne varsa, dışına da o sızar...

www.instagram.com/mim_emin/

Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #18 : 14 Ocak 2021, 22:48:36 »
Sert lehim vörkşop u yapacağım bir ara  :))

Orkun bak hala devam ediyor mağduriyetim :'(
8) 8)

orkunaydin350

  • *
  • 1874
  • Orkun AYDIN
  • Meslek: Bilişim
  • Yer: Bursa
Ynt: Kübrik ve Zifir
« Yanıtla #19 : 15 Ocak 2021, 08:14:33 »
Sert lehim vörkşop u yapacağım bir ara  :))

Orkun bak hala devam ediyor mağduriyetim :'(

Yok abi sana özel "vörkşop" işte, daha ne istiyorsun? Bundan ilerisi "getir bari senin yerine ben yapayım" olur. :D